DTSZ_ITE Informační technologie

Pedagogická fakulta
jaro 2004
Rozsah
0/0/1. 1 kr. Ukončení: z.
Vyučující
PaedDr. Otto Kryzan (cvičící)
PaedDr. Pavel Konupčík (cvičící)
Garance
PaedDr. Otto Kryzan
Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: PaedDr. Otto Kryzan
Předpoklady
Znalost práce na počítači a didaktické techniky
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Předmět si smí zapsat nejvýše 20 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/20, pouze zareg.: 0/20
Jiné omezení: Nezapisují studenti TE
Mateřské obory/plány
předmět má 29 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Posluchač má hlouběji poznat pedagogické aspekty při využívání moderní vizuální techno-logie v pedagogické praxi. Realizovat přípravu na vyučovací jednotku s využitím didaktic-kých technologií. Jako zdroj informací při přípravě učitele využít Internetu: prostudovat vybrané WWW stránky MŠMT a další s pedagogickou tématikou. Zpracovat kopírováním a střihem videopořad pro výukové účely. Připravit prezentaci realizovanou programem PowerPoint.
Osnova
  • 1/ Didaktická aplikace zpětného projektoru a vizualizéru s využitím jejich příslušen- ství v pedagogické praxi. Možnosti velkoplošné projekce. 2/ Aplikovat diaprojekci a epiprojekci ve vyučovacím procesu. Příprava vhodných podkladů pro projekci. Zhodnotit možnosti digitálního fotoaparátu a jeho využití při práci učitele. 3/ Stanovit využití multimedií při přípravě učitele na vyučování a při sebevzdělání učitele. Ověřit činnost digitálních médií: CD-ROM, DVD. 4/ Seznámit se s didaktickou aplikací multimediálního programu. Zvládnout techniku získávání informací prostřednictvím multimédií a Internetu. Umět pracovat s informačním systémem MU v Brně. Posoudit možnosti využití multimediálních CD ROM titulů ve školní výuce. 5/ Projekce výukového videopořadu, výběr a střih vhodného videopořadu pro výuku. Pedagogické využití videomagnetofonu, televizního přijímače a teletextu při přípravě na výuku a ve výuce. 6/ Záznam pomocí separátní snímací kamery, přepis a střih záznamu z videokamery na videokazetu VHS s uplatněním pedagogických zásad. Možnosti využití videokamery v pedagogické praxi. 7/ Příprava obrazové předlohy pro zpětný projektor, vizualizér, epiprojektor, k vybranému učivu realizovaná na PC. Příprava materiálů pro WWW stránky. 8/ Příprava prezentací k vybranému tématu, jako motivace ve výuce i mimoškolní činnosti realizovaná programem PowerPoint.
Literatura
  • Viz informace učitele
Metody hodnocení
Konzultace, cvičení, zápočet, požadavky viz osnova
Informace učitele
Odborná literatura : Konupčík,P. Didaktické technologie pro pedagogické pracovníky. Brno:PdF MU, 2002. Konupčík,P. Cvičení z didaktických technologií. Brno:PdF MU, 2002. Stojan, M. Didaktická a výpočetní technika pro 1. st. ZŠ 1. Brno: PdF MU, 1986. Rambousek, V. aj. Technické výukové prostředky. Praha: SPN, 1989. Kopřiva, J. Videodidaktika. Brno: PdF MU, 1986. Tauš, G. Video. Praha: SNTL, 1990. Stružka, A. Videotechnika v praxi. DT Brno, 1990. Stojan, M. aj. Informační technologie I.díl.Brno: MU, 1993. Hrbáček, J. Základy práce s PC. Brno: MSD, spol.s.o., 2002. Franců, M. Word 6.0 pro Windovs. Brno: MU, 1997. Růžička, O. Word 2000. Brno: CCB s.r.o., 2000. Magera, I. Microsoft PowerPoint 2000 CZ. Brno: CCB s.r.o., 2000. Kukučka, J. Internet. Brno: CCB s.r.o., 2000.
Další komentáře
Poznámka k ukončení předmětu: vypracování zadaného úkolu
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je vyučován formou laboratorního cvičení.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2000, podzim 2000, jaro 2001, podzim 2001, jaro 2002, podzim 2002, jaro 2003, podzim 2003.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2004/DTSZ_ITE