F2BP_FDV1 Didaktika francouzštiny - výběrový seminář 1

Pedagogická fakulta
podzim 2007
Rozsah
0/1/0. 1 kr. Ukončení: z.
Vyučující
PhDr. Hana Kyloušková, Ph.D. (cvičící)
Garance
PhDr. Hana Kyloušková, Ph.D.
Katedra francouzského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Ivana Luklová
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Seminář vychází z předmětu Základy didaktiky francouzštiny 1, jež je zaměřen na problematiku jazykových prostředků a na způsob jejich prezentace ve výuce. Cílem výběrového semináře z didaktiky je osvojit si techniku zpracování metodických listů zahrnující: název a princip úkolu, stanovení cíle a cílové skupiny, potřebný materiál, bibliografii, postup práce, řešení úkolů a poznámky zadavatele. Každý metodický list bude obsahovat list pro učitele a list pro žáka. Cílem předmětu je osvojit si techniku tvorby písemné seminární práce z didaktiky francouzského jazyka, jakožto předstupně práce bakalářské.
Osnova
  • Seminární práce zaměřené na jednotlivé jazykové prostředky. 1. Gramatika 2. Slovní zásoba 3. Výslovnost 4. Pravopis
Literatura
  • CHARLES, R., WILLIAME, Ch. La communication orale. 1. vyd. Paris : Nathan, 1994. 159 s. ISBN 2-09-176791-3.
  • CORNAIRE, C., RAYMOND, P. M. La production écrite. 1. vyd. Paris : CLE International, 1999. 145 s. ISBN 209-033-340-5.
  • CUQ, J.-P., GRUCA, I. Cours de didactique du français langue étrangere et seconde. 1. vyd. Grenoble : PUG, 2003. 452 s. ISBN 2 7061 1082 1.
  • CUQ, J.-P. Dictionnaire didactique du français langue étrangere et seconde. Paris : CLE International, 2003. 303 s. ISBN 209-033972-1.
  • CUQ, J.-P. Une introduction la didactique de la grammaire en français langue étrangere. 1. vyd. Paris : Didier/Hatier, 1996. 127 s. ISBN 2-278-04568-7.
  • HENDRICH, J. a kol. Didaktika cizích jazyků. 1. vyd. Praha : SPN, 1988. 500 s.
  • PENDANX, M. Les activités d'apprentissage. 1. vyd. Paris : Hachette, 1998. 192 s. ISBN 2-01-15-5098-X.
  • TREVILLE, M.-C., DUQUETTE, L. Enseigner le vocabulaire français. 1. vyd. Paris : Hachette, 1996. 188 s. ISBN 2-01-15-5001-7.
Metody hodnocení
Zápočet závisí na výsledcích seminárních prací. Minimální úspěšnost je 70%.
Vyučovací jazyk
Francouzština
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2008.