F2MP_DLT Didaktika literárního textu

Pedagogická fakulta
jaro 2010
Rozsah
0/1/0. 1 kr. Ukončení: z.
Vyučující
PhDr. Hana Kyloušková, Ph.D. (cvičící)
Garance
Mgr. Marcela Poučová, Ph.D.
Katedra francouzského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Barbora Hůrková
Rozvrh
Čt 25. 2. 15:15–16:55 učebna 55, Čt 4. 3. 15:15–16:55 učebna 55, Čt 11. 3. 15:15–16:55 učebna 55, Čt 18. 3. 15:15–16:55 učebna 55, Čt 25. 3. 15:15–16:55 učebna 55, Čt 1. 4. 15:15–16:55 učebna 55
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Předmět je rozdělen na dvě části – teoretickou a praktickou. Teoretická část se dotýká problematiky čtení v cizím jazyce, postavení literatury a literárního textu ve výuce cizích jazyků a faktorů ovlivňujících porozumění cizojazyčnému textu. V praktické části budou na základě vybraných ukázek literárních textů představeny různé aktivity s cílem rozvíjet komunikativní kompetenci žáků. Po absolvování tohoto kurzu by student měl být schopen: vybrat vhodné texty pro čtení s porozuměním; vypracovat metodické listy podávající návrhy pracovních postupů s vybranými ukázkami narativních textů francouzsky píšících autorů; aplikovat dané poznatky a dovednosti v praxi.
Osnova
  • Práce s vybranými texty.
Literatura
  • ALBERT, M.-C., SOUCHON, M. Les textes littéraires en classe de langue. Paris : Hachette, 2000.
  • BENTOLILA, A., CHEVALIER, B., FALCOZ-VIGNE, D. La lecture, apprentissage, évaluation, perfectionnement. Paris : Nathan, 1991.
  • CICUREL, F. Lectures interactives en langue étrangere. Paris : Hachette, 1991.
  • KYLOUŠKOVÁ, H. Jak využít literární text ve výuce cizích jazyků. Brno : Masarykova univerzita, 2007.
  • NATUREL, M. Pour la littérature, De l’extrait à l’oeuvre. Paris : CLE International, 1995.
Výukové metody
Seminář, diskuse, prezentace.
Metody hodnocení
Ukončení: zápočet. Požadavky na ukončení: splnění seminárních úkolů a aktivní účast (70%).
Vyučovací jazyk
Francouzština
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2009.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2010/F2MP_DLT