FC5830 Exkurze 2

Pedagogická fakulta
jaro 2023
Rozsah
1/1/0. 8 hodin. 3 kr. Ukončení: k.
Vyučováno prezenčně.
Vyučující
doc. Mgr. Pavel Pecina, Ph.D. (přednášející)
JUDr. Mgr. Ing. Kateřina Šmejkalová, PhD. (cvičící)
Garance
doc. Mgr. Pavel Pecina, Ph.D.
Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Jachymiáková
Dodavatelské pracoviště: Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
FC5830/Kombi01: So 25. 2. 15:00–16:50 učebna 60, So 25. 3. 11:00–12:50 učebna 60, So 15. 4. 18:00–19:50 učebna 60, So 6. 5. 18:00–19:50 učebna 60, P. Pecina, K. Šmejkalová
FC5830/PrezPred01: St 12:00–12:50 učebna 3, P. Pecina, K. Šmejkalová
FC5830/PrezSem01: Čt 12:00–12:50 učebna 11, P. Pecina, K. Šmejkalová
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
předmět má 7 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Anotace: Po absolvování předmětu bude mít student důležité znalosti v oblasti přípravy, realizace a vyhodnocení mimoškolních vzdělávacích akcí. Pozornost je zaměřena na tematické, komplexní tematické a mezipředmětové exkurze v odborném vzdělávání. Cíle: cílem předmětu je osvojení vědomostí a dovedností v oblasti přípravy, realizace a vyhodnocení exkurze. Součástí výstupu je návrh a realizace konkrétní exkurze studenta v podmínkách odborného vzdělávání.
Výstupy z učení
Po absolvování předmětu by měl student vědět a umět:
- Student si osvojí základní principy plánování exkurze
- Student bude seznámen se zásadami sběru informací
- Student bude schopen interpretovat získané poznatky a zkušenosti
- Student bude schopen řešit jednoduché pedagogické problémy s použitím získaných zkušeností
- Student bude mít pozitivní postoj k přijímání nových informací a zkušeností
- Student naplánuje a realizuje vlastní exkurzi podle pokynů vyučujícího
Osnova
  • 1. Příprava exkurze, (exkurze v rámci zařízení v ČR). 2. Dokumentace připravované exkurze. 3. Výběr, příprava a předběžné dokumentární zpracování obsahu a trasy exkurze. 4. Efektivnost a bezpečnost při cestování a přepravě. 5. Vlastní exkurze. 6. Vypracování záznamu, prezentace či dokumentace.
Literatura
    doporučená literatura
  • FRIEDMANN, Zdeněk. Exkurze jako specifická forma výuky. 1. vydání. Praha: Raabe. 7 s. Poradce k volbě povolání. ISSN 1801-8440. 2010. info
  • RYCHNOVSKÝ, Boris a Zdeňka LOSOSOVÁ. Exkurze nebo terénní cvičení? In Didaktika biologie a didaktika geologie - současnost a perspektivy. Praha: UK v Praze, Přírodověd. fak. s. 81-84. ISBN 80-86561-01-1. 2001. info
    neurčeno
  • Vaněček D., et al. Didaktika technických odborných předmětů. Praha: ČVUT, 2016. ISBN 978-80-01-05991-3
Výukové metody
Exkurze.
Metody hodnocení
Předmět je ukončen kolokviem. K udělení kolokvia je třeba vypracovat zprávu z realizované exkurze podle pokynů vyučujícího.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2022, jaro 2024.