FC6010 Řízení kvality obchodu a služeb

Pedagogická fakulta
jaro 2024
Rozsah
2/0/0. 8 hodin. 3 kr. Ukončení: k.
Vyučováno prezenčně.
Vyučující
Mgr. Ing. Peter Marinič, Ph.D. (přednášející)
Garance
doc. RNDr. Petr Sládek, CSc.
Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Jachymiáková
Dodavatelské pracoviště: Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
předmět má 8 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Předmět je zaměřen na získání znalostí a dovedností z oblasti kvality a managementu kvality se zaměřením do oblasti obchodu a služeb. Studenti získají přehled o aktuálním přístupu ke kvalitě i k vývoji pohledu na kvalitu ve spojitosti s významnými osobnostmi kvality a managementu kvality. Přehledně jsou přiblíženy nástroje managementu kvality (PDCA cyklus, Brainstorming, Kiezen, Ishikawův diagram a různé další formy diagramů...). Rozvedený jsou specifika managementu jakosti ve službách a kvalita (ve) vzdělávání. V závěru jsou studentům poskytnuty informace z navazující oblasti ochrany spotřebitele. Uvedené přístupy jsou koncipované jak s pohledu národní úrovně, tak z úrovně Evropské Unie a mezinárodní úrovně.

Vědomosti: teoretické přístupy k managementu kvality a ochraně spotřebitele v širším spektru oborů uplatnění
Dovednosti: aplikace nástrojů managementu kvality a ochraně spotřebitele v širším spektru oborů uplatnění
Postoje: pozitivní přístup k managementu kvality a ochraně spotřebitele
Výstupy z učení
Na konci tohoto kurzu budu studenti umět definovat základní principy systému managementu kvality a ochrany spotřebitele, umět aplikovat informace o systému managementu jakosti pro oblast obchodu a služeb, uplatnit principy managementu kvality při hodnocení škol a vzdělávání.
Osnova
  • 1) Kvalita a Management kvality: Úvod a osobnosti
  • 2) Nástroje managementu kvality
  • 3) Management kvality ve službách
  • 4) Kvalita (ve) vzdělávání
  • 5) Ochrana spotřebitele
Literatura
    povinná literatura
  • VEBER, Jaromír. Řízení jakosti a ochrana spotřebitele. první. Praha: Grada Publishing. 163 s. ISBN 80-247-0194-4. 2002. info
  • NENADÁL, Jaroslav. Moderní systémy řízení jakosti :quality management. 2. dopl. vyd. Praha: Management Press. 282 s. ISBN 80-7261-071-6. 2002. info
    doporučená literatura
  • VEBER, Jaromír. Management kvality a environmentu : učební text vedlejší specializace management kvality, environmentu, bezpečnosti a ochrany zdraví při práci. 1. vyd. V Praze: Vysoká škola ekonomická v Praze, nakladatelství Oeconomica. 157 s. ISBN 8024502895. 2003. info
  • NENADÁL, Jaroslav. Měření v systémech managementu jakosti. 2. dopl. vyd.. Praha: Management Press. 335 s. ISBN 8072611100. 2004. info
Výukové metody
Přednáška, diskuze, příklady z praxe
Metody hodnocení
Předmět je ukončen kolokviem formou písemného testu.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2019, jaro 2020, jaro 2021, jaro 2022, jaro 2023.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2024/FC6010