FJ1007 Didaktika francouzštiny pro specifické účely

Pedagogická fakulta
podzim 2020
Rozsah
0/1/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučováno online.
Vyučující
Ing. Mgr. Hana Delalande (cvičící)
Mgr. Petra Suquet, M.A., Ph.D. (cvičící)
Garance
Mgr. Petra Suquet, M.A., Ph.D.
Katedra francouzského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Barbora Hůrková
Dodavatelské pracoviště: Katedra francouzského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
FJ1007/01: každý lichý čtvrtek 10:00–11:50 učebna 75, H. Delalande
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je naučit se analyzovat kontext výuky francouzštiny pro specifické účely (potřeby, cíle, omezení) a vytvořit vzdělávací program určený pro daný kontext. Připomeneme si rozsah této oblasti didaktiky a její vývoj a ukážeme si řešení několika konkrétních příkladů, ilustrovaných na případových studiích.
Výstupy z učení
Po absolvování kurzu je student schopen: orientovat se v problematice francouzštiny pro specifické účely, vytvářet vlastní výukový program a výukový materiál, aplikovat danou metodologii v praxi.
Osnova
  • 1. Francouzština pro specifické účely 2. Analýza potřeb 3. Sběr dat 4. Analýza dat a tvorba výukového materiálu 5. Příprava na studium ve frankofonních zemích
Literatura
    povinná literatura
  • Mangiante, J.-M., & Parpette, C. (2004). Le Français sur objectif spécifique : de l'analyse des besoins à l'élaboration d'un cours. Paris: Hachette FLE.
  • Mourlhon-Dallies, F. (2008). Enseigner une langue à des fins professionnelles. Paris: Didier FLE.
    doporučená literatura
  • Tolas, J. et al. (2007). Le français sur objectifs spécifiques et la classe de langue. Paris: Clé International.
  • Vanthier, H. (2009). L´enseignement aux enfants en classe de langue. Paris: Clé International.
  • Lehmann, D. (1993). Objectifs spécifiques en langue étrangère : les programmes en question. Paris: Hachette FLE.
  • Challe, O. (2002). Enseigner le français de specialité. Paris: Economica.
  • Yaiche, F. (1996). Les simulations globales - mode d´emploi. Paris: Hachette.
Výukové metody
Seminář.
Metody hodnocení
Aktivní účast. Vypracování všech zadaných úkolů.
Vyučovací jazyk
Francouzština
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2021, podzim 2023.