FJ1070 Informační a komunikační technologie ve výuce francouzštiny

Pedagogická fakulta
podzim 2024
Rozsah
0/1/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučováno prezenčně.
Vyučující
Mgr. Petra Suquet, M.A., Ph.D. (cvičící)
Garance
Mgr. Petra Suquet, M.A., Ph.D.
Katedra francouzského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Barbora Hůrková
Dodavatelské pracoviště: Katedra francouzského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 30 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/30, pouze zareg.: 0/30, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/30
Mateřské obory/plány
předmět má 6 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Cílem předmětu je seznámit studenty s některými z důležitých internetových stránek a softwarových aplikací, které jsou užitečné pro učitele, a to jak pro přípravu výuky, tak pro práci s žáky ve třídě, k posílení různých složek komunikační kompetence.
Výstupy z učení
Po absolvování kurzu jsou studenti schopni používat různé internetové stránky a softwarové aplikace ve své didaktické praxi a aplikovat získané vědomosti a dovednosti.
Osnova
  • 1. Intelligence artificielle. 2. Créer des avatars, des commentaires des images et des images des mots. 3. Créer des montages photos et textes. 4. Créer des visuels interactifs. 5. Organiser et partager des ressources en ligne. 6. Utiliser es outils libres pour l´éducation.
Literatura
    doporučená literatura
  • Mangenot, F., Louveau, E. (2006). Internet et la classe de langue. Paris: CLE International.
  • Lancien, T. (1998). Le multimédia. Paris: CLE International.
  • BOIRON, Michel, Bhushan THAPLIYAL a Emmanuel ZIMMERT. Guide pratique des applications pour tablettes en cours de franҫais iOS (iPad) et Android. Grenoble: PUG (Presses universitaires de Grenoble), 2014, 77 stran. ISBN 9782706118593. info
Výukové metody
Online seminář. Propojování teoretických poznatků s praxí, využívání aktivizační metody, získávání zkušenosti s konkrétními vyučovacími situacemi.
Metody hodnocení
Vypracování zadaných úkolů.
Informace učitele
Podrobnější informace naleznou studenti ve studijních materiálech předmětu. V případě studijního pobytu v zahraničí, student kontaktuje vyučujícího předmětu před svým odjezdem a domluví se: a) zda mu předmět může být uznán jako "předmět za předmět" (v tom případě doloží vyučujícímu popis obsahu kurzu, který si chce na zahraniční univerzitě zapsat) a následně o tom uvědomí i oborovou koordinátorku Erasmus + b) jakým způsobem bude moci splnit předmět individuálně během svého pobytu v zahraničí nebo po svém příjezdu zpět.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2021, podzim 2022, podzim 2023.