FJ2MP_FVJS Vývoj jazyka - seminář

Pedagogická fakulta
podzim 2005
Rozsah
0/1/0. 1 kr. Ukončení: z.
Vyučující
PhDr. Zdeňka Schejbalová, Ph.D. (cvičící)
Garance
doc. PhDr. Naděžda Krsková, CSc.
Katedra francouzského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Ivana Luklová
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je rozbor vybraných ukázek ze středověké francouzské literatury, sledují se hlavní rysy (fonetické, morfologické, syntaktické, lexikální) charakteristické pro dané období.
Osnova
  • 1. Serment de Strasbourg. 2. Séquence de Sainte Eulalie. 3. Chanson de Roland. 4. Tristan et Iseut. 5. Chrétien de Troyes. 6. Marie de France. 7. Aucassin et Nicolette. 8. Roman de Renard. 9. François Villon. 10. François Rabelais.
Literatura
  • BARIL, A. Manuel d'initiation a l'ancien français. 1. vyd. Paris : Ellipses, 1998. 192 s. ISBN 2-7298-9812-3.
  • DUCHÁČEK, O. Historický vývoj francouzského jazyka. 1. vyd. Praha : SPN, 1962. 189 s.
  • FRAGONARD, M.-M. Introduction a la langue du XVIe siecle. 1. vyd. Paris : Nathan, 1994. 128 s. ISBN 2-09-190681-6.
  • GUIRAUD, P. L'ancien français. 1. vyd. Paris : Nathan, 1965. 124 s.
  • OSTRÁ, R. Přehled vývoje románských jazyků. 2. vyd. Praha : SPN, 1990. ISBN 80-210-0151-8.
  • PICOCHE, J. Précis de morphologie historique du français. 1. vyd. Paris : Nathan, 1979. 98 s. ISBN 2-09-190509-7.
  • SCHEJBALOVÁ, Z. Lévolution des fonctions de larticle partitif en français 1. vyd. Brno : MU 2003. 302 s. ISBN 80-210-3229-4.
  • ŠABRŠULA, J. Vývoj francouzského jazyka. 1. vyd. Ostrava : Nakl. FF, 1996. 83 s. ISBN 80-7042-455-9.
  • WALTER, H. Le français dans tous les sens. 1. vyd. Paris : Robert Laffont, 1988. 384 s. ISBN 2-221-05254-4.
Metody hodnocení
Typ výuky: seminář
Vyučovací jazyk
Francouzština
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2004, podzim 2006, podzim 2007, podzim 2008, podzim 2009, podzim 2010.