PdF:FJ3024 Multimedia ve výuce FJ - Informace o předmětu
FJ3024 Multimediální didaktické postupy ve výuce francouzštiny
Pedagogická fakultajaro 2026
- Rozsah
- e-learning, online konzultace. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Petra Suquet, M.A., Ph.D. (cvičící)
- Garance
- Mgr. Petra Suquet, M.A., Ph.D.
Katedra francouzského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Barbora Hůrková
Dodavatelské pracoviště: Katedra francouzského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 11 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Cílem kurzu je představit studentům rozmanité možnosti využití multimédií v jazykové výuce, zejména ve výuce francouzského jazyka. Důraz je kladen na smysluplnou integraci digitálních nástrojů, autentických obrazových a zvukových materiálů, videí a projektově orientované výuky do jazykového vzdělávání. Studenti si osvojí schopnost využívat multimédia jako prostředek motivace, individualizace výuky a rozvoje komunikačních dovedností.
- Výstupy z učení
- Po absolvování kurzu bude student schopen: • integrovat multimediální obsah do výuky francouzštiny, • využívat internet jako zdroj aktuálních a autentických materiálů, • pracovat s obrazovými, zvukovými a audiovizuálními materiály ve třídě, • navrhnout aktivity s využitím multimédií, které rozvíjejí receptivní i produktivní řečové dovednosti, • uplatnit inovativní přístupy k tvorbě výukových materiálů, • reflektovat vhodnost a efektivitu vybraných nástrojů z hlediska cílů výuky.
- Osnova
- 1. Technologies numériques et leur rôle dans l'enseignement des langues étrangères 2. Utilisation de l'image : photos, infographies et visualisations dans l'enseignement 3. Textes authentiques et leur adaptation multimédia 4. Utilisation de vidéos : reportages, vlogs, publicités, courts métrages 5. Création d'activités multimédias et de supports pédagogiques (par exemple, présentations interactives, podcasts) 6. Critères d'évaluation de la qualité et de l'efficacité des supports multimédias
- Literatura
- SUQUET, Petra. Le multimédia en didactique du FLE. 2009. URL info
- ZOUNEK, Jiří. ICT v životě základních škol. Vyd. 1. Praha: Triton, 2006, 151 s. ISBN 8072548581. info
- BRDIČKA, Bořivoj. Role internetu ve vzdělávání : studijní materiál pro učitele snažící se uplatnit moderní technologie ve výuce. Kladno: Aisis, 2003, 122 s. ISBN 8023901060. info
- Le multimédia. Edited by Thierry Lancien. [Paris]: CLE International, 1998, 127 s. ISBN 2090333294. info
- Výukové metody
- Online seminář, diskuse, ukázky nástrojů a materiálů, skupinová i individuální tvorba výukových aktivit, analýza multimediálních zdrojů, praktická cvičení a mikrovyučování. Studenti aktivně pracují s digitálními nástroji a vytvářejí vlastní materiály určené k výuce.
- Metody hodnocení
- Studenti v průběhu semestru vypracují dílčí úkoly zaměřené na tvorbu výukových aktivit s využitím multimédií. Úkoly jsou odevzdávány elektronicky a prezentovány s krátkou reflexí.
- Vyučovací jazyk
- Francouzština
- Informace učitele
- Podrobnější informace naleznou studenti ve studijních materiálech předmětu.
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
- Statistika zápisu (jaro 2026, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2026/FJ3024