FJ3MP_FDI4 Didaktika 4

Pedagogická fakulta
jaro 2007
Rozsah
0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
PaedDr. Mgr. Pavla Kellnerová (cvičící)
PhDr. Hana Kyloušková, Ph.D. (cvičící)
Garance
doc. PhDr. Naděžda Krsková, CSc.
Katedra francouzského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Ivana Luklová
Rozvrh
Po 9:45–11:25 učebna 20
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je podrobnější seznámení s vývojem didaktických směrů a současných tendencí v koncepci komunikativní výuky cizích jazyků a s teoretickými východisky didaktiky cizích jazyků.
Osnova
  • 1. Vývoj didaktických teorií a směrů od nejstarších dob po současnost. 2. Teoretická východiska didaktiky cizích jazyků (lingvistická, psychologická, pedagogická).
Literatura
  • COURTILLON, J. Elaborer un cours de FLE. Paris : Hachette, 2002. 1. vyd. 159 s. ISBN 2-01-15-5214-1.
  • CUQ, J.-P., GRUCA, I. Cours de didactique du français langue étrangere et seconde. 1. vyd. Grenoble : PUG, 2003. 452 s. ISBN 2 7061 1082 1.
  • JULIEN, P. Activités ludiques. 1. vyd. Paris : CLE International, 1998. 95 s. ISBN 2-19-033107-2.
  • MAŇÁK,J., ŠVEC,V. Výukové metody. 1. vyd. Brno : Paido, 2003, 1. vyd. 219 s. ISBN 80-7315-039-5.
  • RUNGE, A. La Bande dessinée. 1. vyd. Paris : CLE International, 1987. 95 s. ISBN 2-19-033106.
  • WEISS, F. Jeux et activités communicatives dans la classe de langue. 2. vyd. Paris : Hachette, 2002. 127 s. ISBN 15-5205-8.
  • SALINS,G.-D. Une Introduction a l'ethnographie de la communication. 1. vyd. Paris : Didier, 1992. 223 s. ISBN 2-278-04275-0.
Metody hodnocení
Aktivní účast na seminářích. Test na probraná témata. Minimální úspěšnost testu je 70%.
Vyučovací jazyk
Francouzština
Navazující předměty
Další komentáře
Poznámka k ukončení předmětu: Předpoklad:
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2005, jaro 2006, jaro 2008.