FJBV_DIVS Didaktika francouzštiny - výběrový seminář

Pedagogická fakulta
jaro 2012
Rozsah
0/1/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
PhDr. Hana Kyloušková, Ph.D. (cvičící)
Garance
Mgr. Marcela Poučová, Ph.D.
Katedra francouzského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Ivana Luklová
Dodavatelské pracoviště: Katedra francouzského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
FJBV_DIVS/01: St 29. 2. 17:05–18:45 učebna 56, St 7. 3. 17:05–18:45 učebna 56, St 21. 3. 17:05–18:45 učebna 56, St 4. 4. 17:05–18:45 učebna 56, St 11. 4. 17:05–18:45 učebna 56, St 25. 4. 17:05–18:45 učebna 56, H. Kyloušková
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Předmět je rozdělen na dvě části. V první části se věnuje pozornost různým vyučovacím technikám, herním aktivitám a učebním pomůckám při nácviku řečových dovedností na základě témat z každodenního života dětí. Studenti se seznání s tím, jak motivovat žáky k učení se cizímu jazyku a jakou metodiku k tomu zvolit. Ve druhé části se studenti naučí vypracovat metodické listy (fiches pédagogiques) na základě aktivit z první části kurzu. Pozornost se věnuje zejména formě, struktuře a obsahu jednotlivých částí, tj. listů pro učitele (fiche d’enseignant) a pro žáky (fiche d’élève). Cílem předmětu je připravit studenty, budoucí lektory, aby byli schopni aplikovat své poznatky v praxi. Semináře jsou rozděleny na moduly, v nichž se studenti po krátkém teoretickém úvodu učí prakticky využívat danou problematiku.
Osnova
  • Herní aktivity. Učební pomůcky. Říkanky. Písničky.
Literatura
  • DELBENDE, J.C., HEUZE, V. Le français en chantant. 1. vyd. Paris : Didier, 1992. 63 s. ISBN 2-278-04187-8.
  • JULIEN, P. Activités ludiques. 1. vyd. Paris : CLE International, 1998. 95 s. ISBN 2-19-033107-2.
  • PENDANX, M. Les activités d´apprentissage en classe de langue. 1. vyd. Paris : Hachette, 1998. 192 s. ISBN 2-01-15-5098-X.
  • ŠALKOVÁ, M. Hry při vyučování cizím jazykům. Sbírka 100 jazykových her. Praha : SPN, 1982.
  • VANTHIER, H. L’enseignement aux enfants en classe de langue. 1. vyd. Paris : CLE International, 2009. 223 s. ISBN 978-2-09-035348-8.
  • WEISS, F. Jeux et activités communicatives dans la classe de langue. 2. vyd. Paris : Hachette, 2002. 127 s. ISBN 15-5205-8.
  • CUQ, Jean-Pierre a Isabelle GRUCA. Cours de didactique du français langue étrangère et seconde. Grenoble: PUG. 452 s. ISBN 2-7061-1082-1. 2003. info
Výukové metody
Seminář, diskuse, prezentace.
Metody hodnocení
Ukončení: zápočet. Požadavky na ukončení: dva vzorně zpracované metodické listy nejprve v elektronické a po schválení i v tištěné podobě; aktivní účast (70%).
Vyučovací jazyk
Francouzština
Informace učitele
Součástí tohoto kurzu budou přednášky zahraničních lektorů v rámci programu Erasmus. Účast studentů na těchto přednáškách bude povinná.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět se vyučuje blokově. Termíny budou stanoveny počátkem semestru.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2011.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2012/FJBV_DIVS