PdF:FRN042 Int. komunikace a management - Informace o předmětu
FRN042 Interkulturní komunikace a interkulturní management
Pedagogická fakultajaro 2024
- Rozsah
- 12 hodin. 5 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- doc. Mgr. Václava Bakešová, Ph.D. (cvičící)
Ing. Mgr. Hana Delalande (cvičící)
Mgr. Helena Hradílková (cvičící)
doc. Mgr. Tomáš Káňa, Ph.D. (cvičící)
doc. PhDr. Mgr. Simona Koryčánková, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Pavla Marečková, Ph.D. (cvičící)
Olena Poddenezhna, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Petra Suquet, M.A., Ph.D. (cvičící)
Bc. Klára Jelínková (pomocník) - Garance
- Ing. Mgr. Hana Delalande
Katedra francouzského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Katedra ruského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta (30,00 %), Katedra německého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta (30,00 %), Katedra francouzského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta (40,00 %) - Předpoklady
- SOUHLAS
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství cizího jazyka v odborném vzdělávání (program PdF, C-CV)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je rozvoj interkulturní komunikační kompetence a uvědomění si kulturních rozdílů a specifik v mezinárodní spolupráci a při jednání s lidmi z jiných kulturních rámců.
- Výstupy z učení
- Absolvent/absolventka dokáže:
- vysvětlit vztah mezi kulturou a jazykem,
- uvědomit si kulturní odlišnosti a umět na ně efektivně reagovat,
- aplikovat dané poznatky a dovednosti v praxi. - Osnova
- Interkulturní komunikační kompetence a její rozvoj.
- Interkulturní komunikace v pracovním prostředí, mezinárodní prostředí.
- Kulturní dimenze a kulturní specifika v pracovním prostředí (dle Hofstedeho, Trompenaarse, Halla).
- Porozumění kulturním rozdílům a jejich vlivu na komunikaci v mezinárodním prostředí, řešení a zvládání možných problematických situací/konfliktů.
- Specifika vybraných zemí (relevantní pro NJ, FJ, RJ).
- Reflexe interkulturních témat ve výuce odborného jazyka, analýza interkulturního obsahu v učebnicích, možnosti rozvoje interkulturní komunikační kompetence ve výuce.
- Literatura
- doporučená literatura
- Chevrier, S. (2003). Le management interculturel. Presses Universitaires de France.
- Hall, E. T. & Hall, M, R. (1990). Understanding cultural differences. Germans, French and Americans. Intercultural Press.
- Nový, I. & Schroll-Machl, S. (2005). Spolupráce přes hranice kultur. Management press.
- Nový, I. & Schroll-Machl, S. (2015). Interkulturní komunikace. Češi a Němci. Management press.
- Hofstede, G. J, Pedersen, P. B. & Hofstede, G. (2002). Exploring culture. Exercises, Stories and Synthetic Cultures. Intercultural Press.
- Výukové metody
- Prezentace, simulace, diskuse, analýza příkladů z praxe.
- Metody hodnocení
- Aktivní účast na seminářích a v diskuzích, návrh jazykových aktivit s interkulturní tematikou.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2024/FRN042