FRN212 Německý jazyk v profesní komunikaci II

Pedagogická fakulta
jaro 2025
Rozsah
12 hodin konzultací. 6 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Mgr. Helena Hradílková (cvičící)
Mgr. Pavla Marečková, Ph.D. (cvičící)
Garance
Mgr. Helena Hradílková
Katedra německého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Katedra německého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Předpoklady
SOUHLAS
Znalosti německého jazyka minimálně na úrovni B2 dle SERR pro jazyky.

Deutschkenntnisse mindestens auf dem Niveau B2 gemäß dem GERR für Sprachen.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Předmět je zaměřen na rozvoj komunikační kompetence v odborném jazyce na úrovni B2+ dle SERRJ.
Der Kurs konzentriert sich auf die Entwicklung der berufsprachlichen kommunikativen Kompetenz auf dem Niveau B2+ gemäß dem GERR.
Výstupy z učení
Absolvent/ka:
- dokáže porozumět specifikům komunikace v německy mluvícím profesním prostředí,
- si rozšířil slovní zásobu o odborné a profesní termíny z kontextu firemní komunikace,
- rozvine schopnost porozumět odborným textům a reagovat na ně (např. smlouvy, výroční zprávy atd.),
- dokáže interpretovat a prezentovat údaje vyskytující se v odborných textech,
- je schopen jednat v profesních situacích: obchodní jednání, komunikace s kolegy a nadřízenými, řešení konfliktů.
---
AbsolventIn:
- kann die Besonderheiten der Kommunikation in einem deutschsprachigen beruflichen Umfeld verstehen,
- hat seinen/ihren Wortschatz mit Berufs- und Fachbegriffen aus dem Kontext der Unternehmenskommunikation erweitert,
- entwickeln die Fähigkeit, Fachtexte (z.B. Verträge, Geschäftsberichte, etc.) zu verstehen und darauf zu reagieren,
- ist in der Lage, Informationen in beruflichen Texten zu interpretieren und darzustellen,
- kann in folgenden beruflichen Situationen handeln: geschäftliche Verhandlungen, Kommunikation mit Kollegen und Vorgesetzten, Konfliktlösung.
Osnova
  • - Komunikace se zákazníky a s obchodními partnery (small talk, obchodní vyjednávání, představení firmy)
  • - Pracovní den (e-maily, pracovní setkání, firemní dokumentace)
  • - Prezentace výsledků (statistiky, výroční zprávy)
  • - Kommunikation mit Kunden und Geschäftspartnern (Small Talk, Geschäftsverhandlungen, Vorstellung des Unternehmens)
  • - Geschäftsalltag (E-Mails, Geschäftsbesprechungen, Dokumentation)
  • - Präsentation von Ergebnissen (Statistiken, Jahresberichte)
Výukové metody
Práce s odborným textem: recepce, produkce, mediace, simulace profesních situací, práce s online zdroji,
(online-kurz)

Arbeit mit Fachtexten: Rezeption, Produktion, Vermittlung, Simulation von beruflichen Situationen, Arbeit mit Online-Ressourcen,
(Online-Kurs)
Metody hodnocení
Aktivní účast; písemná zkouška a ústní pohovor; vypracování portfolia.

Aktive Teilnahme; schriftliche Prüfung und mündliches Gespräch; Erstellung eines Portfolios.
Vyučovací jazyk
Němčina
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2024.