FY2BP_FM3 Laboratory Physics 1

Faculty of Education
Spring 2005
Extent and Intensity
0/0/2. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
RNDr. Jindřiška Svobodová, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
prof. RNDr. Vladislav Navrátil, CSc.
Department of Physics – Faculty of Education
Contact Person: Mgr. Iveta Nováková
Timetable of Seminar Groups
FY2BP_FM3/01: Mon 16:20–17:55 laboratoř 85
FY2BP_FM3/02: Wed 16:20–17:55 laboratoř 85
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu je získání praktických dovedností v experimentální práci ve fyzikální laboratoři. Tématicky se úlohy týkají učiva elektřina, magnetismus a zčásti atomové fyziky.
Syllabus (in Czech)
  • 1. Meření odporu metodou přímou, substituční a můstkovou. 2. Měření impedancí rezonanční metodou, kapacit a indukčností. 3. Měření na transformátoru 4. Charakteristiky nelineár.prvků5. Měření charakteristik tranzistoru. 6. RLC obvod. 7. Měření intenzity magnetického pole. 8. Hallův jev, stanovení Hallovy konstanty. 9. Elektrolýza. 10. Studium fotoefektu. Určení Planckovy konstanty. 11. Frankův Hertzův pokus. 12. Studium Geiger-Mullerova počítače. 13. Průchod záření alfa, beta a gamma překážkou Stanovení poločasu rozpadu.Pro zápočet je třeba absolvování předepsaných úloh, odevzdání příslušného počtu vyhovujících referátů a uspokojivé výsledky průběžné kontroly. Hodnotí se příprava na měření, zpracování výsledků v protokolu i průběžné zápisy v pracovním sešitě.
Language of instruction
Czech
Further Comments
The course is taught annually.
The course is also listed under the following terms Spring 2004, Spring 2006, Spring 2007, Spring 2008, Autumn 2008, Autumn 2009, Autumn 2010, Autumn 2011, Autumn 2012, Autumn 2013, Autumn 2014, Autumn 2015, Autumn 2016, Autumn 2017, Autumn 2018.
  • Enrolment Statistics (Spring 2005, recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/spring2005/FY2BP_FM3