IAJk21 Didaktika 4B - AJ

Pedagogická fakulta
jaro 2023
Rozsah
0/0/1. 8 konzultací. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučováno prezenčně.
Vyučující
Mgr. Šárka Cox (cvičící)
Garance
doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D.
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Jana Chocholatá, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
IAJk21/OS01: Pá 17. 2. 16:00–17:50 učebna 58, Pá 24. 2. 16:00–17:50 učebna 58, Pá 3. 3. 16:00–17:50 učebna 58, Pá 10. 3. 16:00–17:50 učebna 58, Pá 17. 3. 16:00–17:50 učebna 58, Pá 24. 3. 16:00–17:50 učebna 58, Pá 31. 3. 16:00–17:50 učebna 58, Pá 14. 4. 16:00–17:50 učebna 58, Pá 21. 4. 16:00–17:50 učebna 58, Pá 28. 4. 16:00–17:50 učebna 58, Pá 5. 5. 16:00–17:50 učebna 58, Pá 12. 5. 16:00–17:50 učebna 58, Š. Cox
Předpoklady
IAJk11 Souborná zkouška z AJ
Didaktika 4A passed.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Modern primary school English teacher and his/her methods in teaching English to young learners. By the end of the course students will be able to prepare a suitable, varied, and logically staged lesson for YLs. Students will be able to reflect on the acquired knowledge and link it to their teaching practice. Students will be able to reflect on their own teaching, receive and give feedback.
Výstupy z učení
Students understand specific needs of young language learners. Students know and use classroom language and instructions at an adequate level. Students are able to design suitable types of activities for young learners. Students understand and apply theoretical principles in their teaching. Students reflect on their experience and develop their professional competences. Students give and get feedback and react positively to it. Students link theory to the activities they keep in their teaching portfolios and explain the teaching principles.
Osnova
  • 1 Teaching speaking 2 Teaching reading 3 Teaching writing 4 Teaching vocabulary 5 Teaching grammar 6 Teaching pronunciation
Literatura
  • Slattery, M. and Willis, J.: English for Primary Teachers. Oxford: OUP, 2006.
  • Lojová, G. (2005). Individuálne osobitosti pri učení sa cudzích jazykov. (197 s.) Bratislava: Univerzita Komenského v Bratislave.
  • Cameron, L. (c2001). Teaching languages to young learners. (xvi, 258 s.) Cambridge: Cambridge University Press
  • REILLY, V. and WARD, S. M. Very young learners. Oxford: Oxford University Press, 1997. 195 s. ISBN 0-19-437209-X.
  • HALLIWELL, Susan. Teaching English in the primary classroom. London: Longman, 1992, 169 s. ISBN 0582071097. info
  • DUNN, Opal. Developing English with young learners. London: Macmillan, 1991, 104 s. ISBN 0-333-35335-8. info
  • SCOTT, Wendy A a Lisbeth H. YTREBERG. Teaching English to children [Scott, 1991]. 2nd ed. London: Longman, 1991, 115 s. ISBN 0-582-74606-X. info
Výukové metody
class discussions, task demonstration, group projects, presentations, reading, homework
Metody hodnocení
1 Active participation in class. 2 Portfolio tasks 3 Teaching practice 4 Moodlinka course work 5 Reflective writing
Vyučovací jazyk
Angličtina
Informace učitele
http://moodlinka.ped.muni.cz/course/view.php?id=1862
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Informace k zápisu jsou v Informacích učitele v sylabu.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2020, jaro 2021, jaro 2022, jaro 2024.