IAJp12 Praktický jazyk 3B - AJ

Pedagogická fakulta
jaro 2022
Rozsah
0/3/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučováno prezenčně.
Vyučující
Mgr. Jana Chocholatá, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Žaneta Voldánová (cvičící)
Garance
Mgr. Jana Chocholatá, Ph.D.
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Jana Chocholatá, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
IAJp12/01: Út 8:00–9:50 učebna 54, J. Chocholatá
IAJp12/02: Po 16:00–17:50 učebna 54, J. Chocholatá
IAJp12/03: Út 16:00–17:50 učebna 11, Ž. Voldánová
IAJp12/04: Čt 18:00–19:50 učebna 24, Ž. Voldánová
Předpoklady
IAJp09 Jazyková cvičení 3A - AJ
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
The main objective of the course is to develop speaking, reading, writing, and listening skills at the Upper-Intermediate Level (level B2 according to CEFR). The basic study material is the coursebook Outcomes Upper-Intermediate supplemented by various additional materials. Throughout the semester students are encouraged to link theory in the classroom to practice at schools via practical tasks. At the end of the course students should be able to: discuss everyday topics, communicate in everyday situations, read and listen to authentic texts at the Upper-Intermediate Level and communicate in the language fluently.
Výstupy z učení
By the end of the course the students will: - develop speaking, reading, writing, and listening skills at the Upper-Intermediate Level (B2 according to CEFR);
- be able to: discuss everyday topics, communicate in everyday situations, read and listen to authentic texts at the Upper-Intermediate Level and communicate in the language fluently.
Osnova
  • The basic study material is the coursebook Outcomes UPPER-INTERMEDIATE, see Literature below. The syllabus includes Units 5-8, topics: Sports and Interests, Accommodation, Nature, Crime and Punishment. The focus is on speaking and listening activities and the development of students' vocabulary.
Literatura
    povinná literatura
  • DELLAR, Hugh a Andrew WALKLEY. Outcomes. Second edition. Andover: National Geographic Learning, 2016, 213 stran. ISBN 9781305093386. info
    neurčeno
  • MURPHY, Raymond. Essential grammar in use : a self-study reference and practice book for intermediate students : with answers. 2nd ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2003, x, 350. ISBN 052143680X. info
  • HASHEMI, Louise a Raymond MURPHY. English grammar in use supplementary exercises : with answers. Cambridge: Cambridge University Press, 2004, vi, 136. ISBN 0521755484. info
  • REDMAN, Stuart. English vocabulary in use : pre-intermediate and intermediate. Cambridge: Cambridge University Press, 1997, 270 s. ISBN 0521557372. info
  • MCCARTHY, Michael a Felicity O'DELL. English vocabulary in use : [upper-intermediate & advanced]. Cambridge: Cambridge University Press, 1994, vi, 296. ISBN 0521423961. info
Výukové metody
lectures, class discussion, pair work, group work, brainstorming, individual assignments
Metody hodnocení
Maximum number of points per semester: 100 Pass mark: 70 Written test: 40 points (70% pass mark) Oral test: 30 points (70% pass mark) Placement test: 5 points Progress test: 5 points (FURTHER INFORMATION ON POINTS: PROGRESS TEST: 100-95% 5 POINTS 94-85% 4 POINTS 84-75% 3 POINTS 74-70% 2 POINTS LESS THAN 70% 1 POINT) Journal: 20 points Progress test – listening and writing Final test (pass mark 70%) – 4 parts: listening, reading, writing, vocabulary connected to the units covered Oral exam – based on units covered + discussing the journal
Vyučovací jazyk
Angličtina
Informace učitele
PŘEDMĚT JE URČEN STUDENTŮM, KTEŘÍ NESLOŽILI SOUBORNOU ZK Z AJ.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Nachází se v prerekvizitách jiných předmětů
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2020, jaro 2021, jaro 2023, jaro 2024.