IVc305 BEHABA-5: Identifikace a hodnocení chování

Pedagogická fakulta
podzim 2019
Rozsah
0/0/3.8. 45 hodin. 20 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
prof. Mickey Keenan (přednášející)
Mgr. Zuzana Maštenová (přednášející)
Bc. Matúš Mader (cvičící)
prof. PhDr. Karel Pančocha, Ph.D., M.Sc. (cvičící)
Garance
prof. PhDr. Karel Pančocha, Ph.D., M.Sc.
Institut výzkumu inkluzivního vzdělávání – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: PhDr. Lenka Gajzlerová, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Institut výzkumu inkluzivního vzdělávání – Pedagogická fakulta
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Cíle předmětu
Kurz si klade za cíl seznámit studenty s vysvětlením behaviorálních konceptů, behaviorálními škálami, biologickými proměnnými atd. Navazujícími bloky jsou hodnocení funkcí 2 a analýza funkcí 2.
Osnova
  • Vysvětlení behaviorálních konceptů, přehled zaznamenávání a dat
  • Behaviorální škály, checklisty a interview, digitalizované technologie pozorování
  • Udržování a generalizace 1
  • Biologické proměnné
  • Hodnocení preference a volby
  • Hodnocení funkcí 2
  • Analýza funkce 2
  • Podpora systémů 1
  • Ekologické hodnocení, environmentální změny
  • Sociální validita a prioritizace cílového chování
  • Mentální postižení, vývojové poruchy
  • Poruchy autistického spektra (PAS), nadměrná selektivita
  • Behaviorální intervence při autismu
  • Sebepoškozující chování, stereotypie
  • "Zázračné" léčby, pseudověda
Literatura
    povinná literatura
  • COOPER, John O., Timothy E. HERON a William L. HEWARD. Applied behavior analysis. Second edition. Harlow: Pearson, 2014, iv, 751. ISBN 9781292023212. info
Výukové metody
seminář, diskuze
Metody hodnocení
písemná zkouška
Další komentáře
Předmět je vyučován každý semestr.
Výuka probíhá blokově.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2017, jaro 2018, podzim 2018, jaro 2019, jaro 2020, podzim 2020, podzim 2021, podzim 2022, podzim 2023, podzim 2024.