IVp008 Special Education in International Perspectives

Pedagogická fakulta
podzim 2019
Rozsah
0/0/2. 6 kr. Ukončení: z.
Vyučující
PhDr. Lucie Procházková, Ph.D. (přednášející)
doc. PhDr. Věra Vojtová, Ph.D. (přednášející)
Garance
prof. PhDr. Karel Pančocha, Ph.D., M.Sc.
Institut výzkumu inkluzivního vzdělávání – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: PhDr. Lenka Gajzlerová, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Institut výzkumu inkluzivního vzdělávání – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
IVp008/J_Karttunen1: Rozvrh nebyl do ISu vložen. L. Procházková
IVp008/J_Karttunen2: Rozvrh nebyl do ISu vložen. L. Procházková
IVp008/J_McEnany: Rozvrh nebyl do ISu vložen. L. Procházková
IVp008/I_Prosetzky: Rozvrh nebyl do ISu vložen. L. Procházková
IVp008/Wuerzburg: Rozvrh nebyl do ISu vložen. L. Procházková
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 25 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/25, pouze zareg.: 0/25, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/25
Mateřské obory/plány
předmět má 12 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
The aim of the course is to look at special education in international perspectives. The students have the possibility to meet international experts and learn the situation in different countries. How is the situation in other countries? What are the attitudes, approaches, the current issues in different countries? How does the education and the support of people with disabilities and disadvantages and of the pedagogues in other countries look like?
Výstupy z učení
At the end of the course the student will:
- be able to describe the situation in other countries,
- reflect the new information and compare it with the situation in their own country,
- be aware of the differences across the world,
- be able to think about different factors that influent the life of children, youth and adult people with disabilities and disadvantage (education, work, family etc.)
Osnova
  • The course offers different topics according to the lecturers.
  • The course provides a preview of the situation in different countries. It focuses the education at school but also the education at the universities (preparing for work with people with disabilities and disadvantage), support of people with disabilities and their families in different life periods, work, communication, multicultural aspects, social inclusion, legislative framework, social systems etc.
Výukové metody
lecture, workshop, pair and group discussion, discussion of students and experts, work with case studies
Metody hodnocení
To be awarded credits, the students have to:
- attend min. 2 lectures;
- write a report about the visited lectures. The students have to describe what was each visited lecture about, to reflect the situation in own country and the benefits for the study and/or for own profession.
- the report (450-700 words per lecture) must be downloaded to the homework vaults (the deadline is announced there). Afterwards the students receive feedback from the teachers.
Vyučovací jazyk
Angličtina
Informace učitele
The students have to choose and attend min. 2 lectures.
The overview of lectures (see the seminar groups and enroll in it):
24.10.2019, 14-15:50, room 33
25.10.2019, 13:15-15:00, room RUV
2.12.2019, 13-14:50, room 53
9.12.2019, 16-17:20, room 41
13.12.2019, 13-15:00, room 32
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je otevřen pro studenty libovolného oboru.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2018, podzim 2020, podzim 2021.