JVp012 Angličtina pro pedagogy - B

Pedagogická fakulta
podzim 2022
Rozsah
0/2/0. 3 kr. Ukončení: zk.
Vyučováno prezenčně.
Vyučující
Mgr. et Mgr. Eva Barnová (cvičící)
Mgr. Anna Bízková Doleželová (cvičící)
Bc. Lenka Dítětová, MA (cvičící)
Mgr. Kateřina Gratrix (cvičící)
Mgr. Jana Kollárová (cvičící)
Mgr. Martina Malášková, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Markéta Oplatková Plocková (cvičící)
Mgr. Milan Orávik (cvičící)
Mgr. Mirjana Georgieva Slavíková (cvičící)
Mgr. et Mgr. David Zelený (cvičící)
Jitka Autratová (pomocník)
Mgr. Radim Herout (pomocník)
Garance
Mgr. Radim Herout
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Pedagogické fakultě – Fakultní oddělení celoškolských kateder – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jitka Autratová
Dodavatelské pracoviště: Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Pedagogické fakultě – Fakultní oddělení celoškolských kateder – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
JVp012/01: Út 10:00–11:50 učebna 53, kromě Út 25. 10., M. Orávik
JVp012/02: Po 15:00–16:50 učebna 59, kromě Po 24. 10., M. Orávik
JVp012/03: Út 15:00–16:50 učebna 57, kromě Út 25. 10., M. Malášková
JVp012/04: Po 12:00–13:50 učebna 22, kromě Po 24. 10., M. Malášková
JVp012/05: Út 8:00–9:50 učebna 34, kromě Út 25. 10., M. Slavíková
JVp012/06: Čt 16:00–17:50 učebna 2, kromě Čt 27. 10., L. Dítětová
JVp012/07: Po 10:00–11:50 učebna 63, kromě Po 24. 10., M. Slavíková
JVp012/08: Po 14:00–15:50 učebna 58, kromě Po 24. 10., M. Slavíková
JVp012/09: Po 10:00–11:50 učebna 27, kromě Po 24. 10., D. Zelený
JVp012/10: Po 14:00–15:50 učebna 63, kromě Po 24. 10., D. Zelený
JVp012/11: Po 16:00–17:50 učebna 63, kromě Po 24. 10., M. Malášková
JVp012/12: Čt 8:00–9:50 učebna 33, kromě Čt 27. 10., K. Gratrix
JVp012/13: Čt 8:00–9:50 učebna 2, kromě Čt 27. 10., L. Dítětová
JVp012/14: St 15:00–16:50 učebna 62, kromě St 26. 10., M. Orávik
JVp012/15: Po 10:00–11:50 učebna 6, kromě Po 24. 10., M. Malášková
JVp012/16: Čt 10:00–11:50 učebna 25, kromě Čt 27. 10., L. Dítětová
JVp012/17: Po 17:00–18:50 učebna 67, kromě Po 24. 10., M. Orávik
JVp012/18: Út 8:00–9:50 učebna 39, kromě Út 25. 10., M. Orávik
JVp012/20: Čt 17:00–18:50 učebna 53, kromě Čt 27. 10., M. Orávik
JVp012/21: St 10:00–11:50 učebna 11, kromě St 26. 10., L. Dítětová
JVp012/22: Čt 11:00–12:50 učebna 63, kromě Čt 27. 10., M. Orávik
JVp012/23: Po 10:00–11:50 učebna 2, kromě Po 24. 10., A. Bízková Doleželová
Předpoklady
JVp011 English for Teachers - A
A pass in SZ7BP_1AB1/JVp011 – English for teachers – A. (Úspěšně absolvovaný předmět SZ7BP_1AB1/JVp011 – Angličtina pro pedagogy – A.) The course is designed for students who are at least at the A2+ level of English and who can understand the main points of clear standard input on familiar matters regularly encountered at work, school, leisure, etc. They can also produce simple connected text on topics which are familiar or of personal interest, and can read texts and briefly give reasons and explanations for opinions and plans.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
předmět má 52 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
The aim of the course is to help students achieve B1 level knowledge of English by improving all language skills (listening, reading, speaking, writing) and systems of the language (grammar and vocabulary) through work with materials and participation in activities related to selected topics in education. The course also aims at developing the students' learner autonomy, language learning skills and general learning skills such as reflection and feedback by engaging them in regular practical activities outside the classroom.
Výstupy z učení
After completing the course, the students will:
be able to comprehend texts, audio recordings, and videos on selected topics in education (such as teaching methods & approaches, alternative schooling and teaching students with special needs) at B1 of the CEFR and produce a short summary (oral or written) of the materials;
be able to produce a short oral or written explanation of the concepts covered in the syllabus;
be able to participate in a conversation with their classmates on the aforementioned topics;
be able to express their opinions, agree and disagree in a polite manner;
have a good command of the following grammatical structures: present simple & continuous tense, past simple & continuous tense, present perfect simple tense, simple passive, relative clauses, selected phrasal verbs, selected verb patterns, first and second conditionals at B1 level of CEFR;
be able to use a selected specialist vocabulary related to the topics covered in the syllabus;
have a better awareness of language learning skills with emphasis on fostering learner autonomy;
be able to select relevant specialist vocabulary and learn it effectively;
have understood the importance of reflection in learning and improved their reflective skills through consistent writing of a learning log;
have understood the importance and basic principles of providing and receiving feedback on learning.
Osnova
  • Topics:
  • 1) Language learning skills
  • 2) Teaching methods, approaches and strategies
  • 3) Alternative schooling methods
  • 4) Teaching students with special educational needs & inclusion
  • Grammar:
  • 1) Questions
  • 2) The present (simple & continuous)
  • 3) The past (simple & continuous)
  • 4) The future (simple & continuous)
  • 5) The passive
  • 6) Relative clauses, relative pronouns, adverbs
  • 7) Prepositions
  • 8) -ing and the infinitive
  • 9) Conditionals, if, wish clauses
  • 10) Word order
Literatura
    povinná literatura
  • https://is.muni.cz/auth/el/1441/podzim2022/JVp012/?lang=en
Výukové metody
Main methods of teaching:
socratic method;
teacher instruction;
peer and group discussions;
group project;
listening, reading, writing;
short oral presentations;
learning centers;
grammar and vocabulary practice activities;
self-reflection & reflection on learning activities.
Metody hodnocení
Continuous assessment (70%):
language learning log
vocabulary lists
independent grammar practice
podcast
alternative school mini presentation
simple video summary

Oral exam (30%):
reflecion on learning + discussion on a selected topic in education

In order to pass the course successfully, the student needs to pass the continuous assessment and the final exam. The student needs to reach a total of 65 % (45.5 points) and over provided they submit all parts of the continuous assessment (for task specification and deadlines see below) to be able to sit for the final exam.
The oral exam consists of two parts - part one is a reflective discussion over the student’s learning log, the second part is a pair discussion of a topic (assigned from a range of topics covering both English for Teachers A & English for Teachers B).
The student needs to score a total of 65 % (19 points) at the oral exam in order to pass it. The final grade is calculated from the maximum of 100 points.
Vyučovací jazyk
Angličtina
Navazující předměty
Informace učitele
https://is.muni.cz/auth/el/1441/podzim2022/JVp012/
Další komentáře
Studijní materiály
Poznámka k ukončení předmětu: Kurz je ukončen písemnou a ústní zkouškou na úrovni B1 SERRJ.
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2018, podzim 2019, podzim 2020, podzim 2021, podzim 2023.