JVp016 Angličtina pro speciální pedagogy - B

Pedagogická fakulta
podzim 2023
Rozsah
0/2/0. 3 kr. Ukončení: zk.
Vyučováno prezenčně.
Vyučující
Mgr. Anna Bízková Doleželová (cvičící)
Mgr. Kateřina Gratrix (cvičící)
Mgr. Jana Kollárová (cvičící)
Mgr. Mirjana Georgieva Slavíková (cvičící)
Mgr. Pavla Svobodová (cvičící)
Jitka Autratová (pomocník)
Mgr. Radim Herout (pomocník)
Garance
Mgr. Radim Herout
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Pedagogické fakultě – Fakultní oddělení celoškolských kateder – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jitka Autratová
Dodavatelské pracoviště: Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Pedagogické fakultě – Fakultní oddělení celoškolských kateder – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
JVp016/T01: Po 18. 9. až Pá 22. 12. Po 16:30–18:10 KOM 109, P. Svobodová, Nepřihlašuje se. Určeno pro studenty se zdravotním postižením.
JVp016/03: Po 14:00–15:50 učebna 64, M. Slavíková
JVp016/04: St 14:00–15:50 respirium (5. nadzemní podlaží), M. Slavíková
JVp016/05: Po 9:00–10:50 učebna 58, M. Slavíková
JVp016/06: Út 9:00–10:50 učebna 38, M. Slavíková
JVp016/07: Út 11:00–12:50 učebna 42, M. Slavíková
JVp016/08: Čt 11:00–12:50 učebna 25, M. Slavíková
Předpoklady
JVp015 English for SE - A
In the compulsorily optional English for Special Educators B, the students will continue to develop their language and academic skills in English on the B1 level. The English for Special Educators B course can be attended only by students who successfully completed the English for Special Educators A course.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
předmět má 8 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
The aim of the course English for Special Educators B is to develop harmoniously students’ language and professional skills through a series of tasks to be completed throughout the semester. The tasks are set at the B1 level (CEFR) and target the following areas: - Use of English - Awareness of the language-learning process - Presenting - Reading and spoken mediation - Listening and opinion writing - Specialist vocabulary and collocations.
Výstupy z učení
By the end of the course, students will be able to: - Show good command of selected grammatical structures and vocabulary at the B1 level of the CEFR. - Reflect on their language learning in terms of goals, progress, methods, and strategies. - Prepare and deliver a professional presentation. - Understand and explain a text from their field of study. - Understand and critically evaluate a recording on an issue from their field of studies. - Demonstrate good command of specialist vocabulary. - Recognize and make use of collocations. Successfully participate in a spoken interaction dealing with relevant special needs education issues.
Osnova
  • SP4BP_2AB1 English for Special Educators B • Topics: Collocations and vocabulary learning, Behavioral disorders, Speech and language disorders, Deafness and prejudice, (Web) accessibility not only for the visually impaired, Neurodevelopmental disorders, Special needs education in other countries (optional) Skills: how to reflect, how to organize and deliver a professional presentation, how to recognize and use collocations, how to read a professional text, how to mediate, how to express your opinion, and how to participate in a professional discussion.
Literatura
    povinná literatura
  • E-learning resources in IS.MUNI.CZ
    doporučená literatura
  • DVOŘÁČKOVÁ, Veronika, Dita HOCHMANOVÁ a Dita TRČKOVÁ. Anglická terminologie pro učitele Praktický průvodce. Praha: Grada, 2021, 223 s. ISBN 978-80-271-2470-1. info
  • MURPHY, Raymond. English grammar in use : a self-study reference and practice book for intermediate students of English : with answers. 3rd ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2004, x, 379. ISBN 0521532892. info
  • Macmillan collocations dictionary. Edited by Michael Rundell. Oxford: Macmillan Education, 2010, xiii, 911. ISBN 9780230724037. info
    neurčeno
  • NAYLOR, Helen a Raymond MURPHY. Essential grammar in use supplementary exercises : with answers. 1st ed. Cambridge: Cambridge University Press, 1996, 106 s. ISBN 052146997X. info
Výukové metody
100-minute seminars developing the skills needed to complete the course tasks. Pair and group work, pair/group/class discussions, grammar quizzes, vocabulary practice.
Metody hodnocení
During the semester (80 points): 1) Grammar quizzes in class. 2) Written reflections on 3 of the tasks. 3) Presentation and peer feedback. 4) Article mediation (in class). 5) Discussion forum post and response. 6) Vocabulary collection. Students need to receive at least 52 points (=65%) altogether from the tasks they complete to be allowed to take the oral exam. Final oral exam in the exam period (20 points): 1) Reflection on the language-learning progress 2) Discussion of a special needs issue. Students need to get at least 13 points (=65%) to pass the exam.
Vyučovací jazyk
Angličtina
Informace učitele
Základní studijní materiály a sylabus předmětu dostupné v IS - Studijní materiály předmětu.
Další komentáře
Studijní materiály
Poznámka k ukončení předmětu: Kurz je ukončen písemnou a ústní zkouškou na úrovni B1 SERRJ.
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2018, podzim 2019, podzim 2020, podzim 2021, podzim 2022.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2023/JVp016