Kv2MP_VPx3 Výuková praxe 3

Pedagogická fakulta
podzim 2012
Rozsah
0/0/1. 4T. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Jiří Mihola, Ph.D. (cvičící)
Garance
Mgr. Jiří Mihola, Ph.D.
Katedra historie – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: prof. PhDr. Jaroslav Vaculík, CSc.
Dodavatelské pracoviště: Katedra historie – Pedagogická fakulta
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Na konci Souvislé pedagogické praxe bude student schopen komplexně použít kompetence získané v průběhu praxe. Kromě předmětového zaměření (výuka) má student možnost blíže poznat komplexní profesní aktivity na základní škole.
Osnova
  • Souvislá pedagogická praxe je imitací všech profesních činností učitele, nižší je pouze jejich rozsah. Praxe má také funkci profesní socializace studenta. Studenti praktikují na škole denně (minimálně 6 h). Účastní se náslechů, koná vlastní vyučující výstupy (10 - 15 z každého aprobačního předmětu, celkem nejméně 20), po dohodě s vedoucím učitelem praxe realizují další aktivity (výzkumné záměry k diplomové práci apod.). Předpokládá se, že se denně účastní 4 - 5 vyučovacích hodin, v průběhu celé praxe však nejméně 80 hodin. Své hospitace a vyučovací pokusy zaznamenají do (kalendáře praxe) pedagogického deníku a dají podepsat učiteli praxe. Do pedagogického deníku zaznamenají své další aktivity: dozory, seznámení se s organizací práce v knihovně, počítačové učebně, účast na schůzích, poradách nebo třídních schůzkách s rodiči apod. Také vyplní údaje o tom, s kterou školní dokumentací byli seznámeni.
Literatura
    doporučená literatura
  • ŠIMONÍK, Oldřich. Pedagogická praxe : některé problémy v "praktické" přípravě budoucích učitelů pro druhý stupeň základních škol. Brno: MSD. 128 s. ISBN 8086633306. 2005. info
  • Pedagogická praxe. Praha: Portál, 2002. info
  • ČAPEK, Robert. Pedagogická praxe pro studenty : od hospitace k souviské praxi. Vyd. 1. Hradec Králové: Gaudeamus. 133 s. ISBN 80-7041-412-X. 2001. info
  • Pedagogická praxe :metodické pokyny. 1. vyd. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni. 140 s. ISBN 80-7082-659-2. 2000. info
Výukové metody
Stáž ve školském zařízení.
Metody hodnocení
K zápočtu předloží studenti kalendář praxe(pedagogický deník), hodnocení s podpisem vedoucího učitele praxe (potvrzením školy)a smlouvy.
Informace učitele
Student k zápočtu odevzdá: 1. smlouvy (vyplněné 2x) s 2. kalendářem (deníkem) praxe a 3. VELMI STRUČNÝM HODNOCENÍM (cvičný učitel zhodnotí studentovu praxi - stačí i 2-3 výstižné věty)+ razítko školy.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2011, podzim 2013.