MSBK_PDDI Educational Diagnostics

Faculty of Education
Autumn 2012
Extent and Intensity
0/0/1. 5 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
doc. Mgr. Jana Kratochvílová, Ph.D. (lecturer)
doc. PhDr. Zora Syslová, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
doc. PhDr. Zora Syslová, Ph.D.
Department of Primary Education – Faculty of Education
Contact Person: Ludmila Bauerová
Supplier department: Department of Primary Education – Faculty of Education
Timetable of Seminar Groups
MSBK_PDDI/OS01: Fri 21. 9. 15:45–17:25 učebna 24, Fri 12. 10. 13:55–15:35 učebna 24, Fri 19. 10. 18:30–20:10 učebna 24, Fri 2. 11. 13:55–15:35 učebna 24, Fri 30. 11. 13:55–15:35 učebna 24, Fri 21. 12. 15:45–17:25 učebna 24, Z. Syslová
Prerequisites (in Czech)
NOW ( MSBK_PPP2 Continuous practice 2 )
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives
At the end of the course student should be able to: understand and explain meaning of pedagogical diagnosticial and the basic concept;
use the information concerning of child´s personality for the planning of his/her next development;
create the Individual Educational Plan;
make deductions based on acquired knowledge;
interpret methods of Pedagogical Diagnostician;
Syllabus
  • Meaning and needed of Pedagogical Diagnosticial for the kindergartner´ s teacher work.
  • Methods of Pedagogical Diagnosticial.
  • Diagnostic process.
  • Diagnostics of the school preparation.
  • Diagnostics of the development of competences (social competences, child´s behaviour).
  • Possible mistakes concerning of diagnostics.
  • Create of the individual educational programe.
  • Co-operation with special workplaces.
Literature
  • KAPRÁLEK, Karel and Zdeněk BĚLECKÝ. Jak napsat a používat individuální vzdělávací program. Online. Vyd. 1. Praha .: Portál, 2004. 139 s. ISBN 8071788872. [citováno 2024-04-24] info
  • GARDOŠOVÁ, Juliana and Lenka DUJKOVÁ. Vzdělávací program Začít spolu :metodický průvodce pro předškolní vzdělávání. Online. Vyd. 1. Praha: Portál, 2003. 159 s. ISBN 80-7178-815-5. [citováno 2024-04-24] info
  • KALHOUS, Zdeněk and Otto OBST. Školní didaktika [Kalhous, Portál, 2002]. Online. Vyd. 1. Praha: Portál, 2002. 447 s. ISBN 80-7178-253-X. [citováno 2024-04-24] info
  • ZELINKOVÁ, Olga. Pedagogická diagnostika a individuální vzdělávací program. Online. Praha, 2001. 207 pp. ISBN 80-7178-544-X. [citováno 2024-04-24] info
  • ZELINKOVÁ, Olga. Pedagogická diagnostika a individuální vzdělávací program : [nástroje pro prevenci, nápravu a integraci]. Online. Vyd. 1. Praha: Portál, 2001. 207 s., il. ISBN 80-7178-544-X. [citováno 2024-04-24] info
  • ČÁP, Jan and Jiří MAREŠ. Psychologie pro učitele. Online. Vyd. 1. Praha: Portál, 2001. 655 s. ISBN 807178463X. [citováno 2024-04-24] info
  • Individuální vzdělávací program pro zdravotně postižené žáky. Online. Edited by Václav Mertin. Vyd. 1. Praha: Portál, 1995. 107 s. ISBN 8071780334. [citováno 2024-04-24] info
Teaching methods
counsel
Assessment methods
Written work - diagnostics in practice.
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Study Materials
The course is taught annually.
Information on the extent and intensity of the course: 12 hodin.
The course is also listed under the following terms Autumn 2009, Autumn 2010, Autumn 2011, Autumn 2013, Autumn 2014, Autumn 2015, Autumn 2016, Autumn 2017, Autumn 2018, Autumn 2019.
  • Enrolment Statistics (Autumn 2012, recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/autumn2012/MSBK_PDDI