PdF:MSBK_PP1 Pre-school Education 1 - Course Information
MSBK_PP1 Pre-school Education 1
Faculty of EducationSpring 2018
- Extent and Intensity
- 0/0/1. 3 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- doc. PhDr. Zora Syslová, Ph.D. (lecturer)
- Guaranteed by
- doc. PhDr. Zora Syslová, Ph.D.
Department of Primary Education – Faculty of Education
Contact Person: Soňa Kudelová
Supplier department: Department of Primary Education – Faculty of Education - Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Pre-school Teacher Training (programme PdF, B-PMP)
- Course objectives
- At the end of the course student should be able to:
Understand and explain Tudory of education and the pre-primary didactis;
Use the information concerning of pre-primary education for praktice during his/her pedagogical training ;
create the picture of the conditions of the institutional education of preprimary children ;
make reasoned decisions about attitudes in the pre-primary education ;
interpret transformations of the educational aims; - Syllabus
- Object of pre-primary pedagogy.
- Pre-primary trachet and his/her communication with children.
- The child as the subjekt of education. Education of under 3 years children.
- Transformations of the pre-primary education aims, humanistic oriented education.
- Individuality oriented model of education.
- Project of the health supporting in the kindergarten.
- The national curriculum for pre-primary education.
- Literature
- PRŮCHA, Jan. Moderní pedagogika. Online. 5., aktualiz. a dopl. vyd. Praha: Portál, 2013. 483 s. ISBN 9788026204565. [citováno 2024-04-24] URL info
- PRŮCHA, Jan and Soňa KOŤÁTKOVÁ. Předškolní pedagogika : učebnice pro střední a vyšší odborné školy. Online. Vydání první. Praha: Portál, 2013. 181 stran. ISBN 9788026204954. [citováno 2024-04-24] info
- HORKÁ, Hana and Zora SYSLOVÁ. Studie k předškolní pedagogice (The Study to the Pre-primary Pedagogy). Online. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2011. 121 s. ISBN 9788021054677. [citováno 2024-04-24] info
- HAVLÍNOVÁ, Miluše. Program podpory zdraví ve škole : rukověť projektu Zdravá škola. Online. 2., rozš. vyd. Praha: Portál, 2006. 311 s. ISBN 8073670593. [citováno 2024-04-24] info
- GARDOŠOVÁ, Juliana and Lenka DUJKOVÁ. Vzdělávací program Začít spolu :metodický průvodce pro předškolní vzdělávání. Online. Vyd. 1. Praha: Portál, 2003. 159 s. ISBN 80-7178-815-5. [citováno 2024-04-24] info
- Predškolská a elementárna pedagogika. Online. Edited by Zuzana Kolláriková - Branislav Pupala. Vyd. 1. Praha: Portál, 2001. 455 s. ISBN 80-7178-585-7. [citováno 2024-04-24] info
- MATĚJČEK, Zdeněk. Co, kdy a jak ve výchově dětí [Matějček, 2000]. Online. Vyd. 3. Praha: Portál, 2000. 143 s. ISBN 80-7178-494-X. [citováno 2024-04-24] info
- BRIERLEY, John. 7 prvních let života rozhoduje :[nové poznatky o vývoji mozku a výchova dítěte]. Online. 2. vyd. Praha: Portál, 2000. 111 s. ISBN 80-7178-484-2. [citováno 2024-04-24] info
- BRUCEOVÁ, Tina. Předškolní výchova :deset principů moderní pedagogiky a jejich aplikace v praxi. Online. 1. vyd. Praha: Portál, 1996. 172 s. ISBN 80-7178-068-5. [citováno 2024-04-24] info
- Teaching methods
- lectures, discussion
- Assessment methods
- seminary homework credit
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course is taught annually.
The course is taught: in blocks.
Information on the extent and intensity of the course: 12 hodin.
- Enrolment Statistics (Spring 2018, recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/spring2018/MSBK_PP1