PdF:MSBP_PDDI Educational Diagnostics - Course Information
MSBP_PDDI Educational Diagnostics
Faculty of EducationAutumn 2011
- Extent and Intensity
- 1/0/0. 3 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- doc. Mgr. Jana Kratochvílová, Ph.D. (lecturer)
doc. PhDr. Zora Syslová, Ph.D. (lecturer) - Guaranteed by
- doc. PhDr. Zora Syslová, Ph.D.
Department of Primary Education – Faculty of Education
Contact Person: Ludmila Bauerová - Timetable
- Mon 12:30–13:15 učebna 35
- Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Pre-school Teacher Training (programme PdF, B-PMP)
- Course objectives
- At the end of the course student should be able to:
understand and explain meaning of Pedagogical Diagnosticial and the basic concept;
use the information concerning of child´s personality for the planning of his/her next development;
create the individual educational plan;
make deductions based on acquired knowledge;
interpret methods of pedagogical diagnostician; - Syllabus
- Meaning and needed of pedagogical diagnosticial for the kindergartner´ s teacher work.
- Methods of pedagogical diagnosticial.
- Diagnostic process.
- Diagnostics of the school preparation.
- Diagnostics of the development of competences (social competences, child´s behaviour).
- Possible mistakes concerning of diagnostics.
- Create of the Individual educational programe.
- Co-operation with special workplaces.
- Literature
- KAPRÁLEK, Karel and Zdeněk BĚLECKÝ. Jak napsat a používat individuální vzdělávací program. Online. Vyd. 1. Praha .: Portál, 2004. 139 s. ISBN 8071788872. [citováno 2024-04-23] info
- GARDOŠOVÁ, Juliana and Lenka DUJKOVÁ. Vzdělávací program Začít spolu :metodický průvodce pro předškolní vzdělávání. Online. Vyd. 1. Praha: Portál, 2003. 159 s. ISBN 80-7178-815-5. [citováno 2024-04-23] info
- KALHOUS, Zdeněk and Otto OBST. Školní didaktika [Kalhous, Portál, 2002]. Online. Vyd. 1. Praha: Portál, 2002. 447 s. ISBN 80-7178-253-X. [citováno 2024-04-23] info
- ZELINKOVÁ, Olga. Pedagogická diagnostika a individuální vzdělávací program. Online. Praha, 2001. 207 pp. ISBN 80-7178-544-X. [citováno 2024-04-23] info
- ZELINKOVÁ, Olga. Pedagogická diagnostika a individuální vzdělávací program : [nástroje pro prevenci, nápravu a integraci]. Online. Vyd. 1. Praha: Portál, 2001. 207 s., il. ISBN 80-7178-544-X. [citováno 2024-04-23] info
- ČÁP, Jan and Jiří MAREŠ. Psychologie pro učitele. Online. Vyd. 1. Praha: Portál, 2001. 655 s. ISBN 807178463X. [citováno 2024-04-23] info
- Individuální vzdělávací program pro zdravotně postižené žáky. Online. Edited by Václav Mertin. Vyd. 1. Praha: Portál, 1995. 107 s. ISBN 8071780334. [citováno 2024-04-23] info
- Teaching methods
- lectures, discussion
- Assessment methods
- Written work - diagnostics in practice.
- Language of instruction
- Czech
- Further Comments
- Study Materials
The course is taught annually.
- Enrolment Statistics (Autumn 2011, recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/autumn2011/MSBP_PDDI