Ma4_VPDM Teaching of Mathematics - Special Seminar

Faculty of Education
Spring 2003
Extent and Intensity
0/2/0. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
RNDr. Růžena Blažková, CSc. (seminar tutor)
doc. RNDr. Jiří Hájek, CSc. (seminar tutor)
Guaranteed by
prof. RNDr. Jan Chvalina, DrSc.
Department of Mathematics – Faculty of Education
Contact Person: doc. RNDr. Jiří Hájek, CSc.
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Didaktická analýza náročnějších témat učiva matematiky s cílem přípravy talentovaných žáků na matematické soutěže, zejména MO. Metodické přístupy k řešení náročnějších úloh, vytváření metodických řad, systemizace poznatků k tématu Matematická úloha a její řešení. Práce s handicapovanými dětmi, s dětmi s vývojovými poruchami učení. Historie vyučování matematice v rámci základního vzdělávání. Diagnostika žákovských projevů v matematice, práce s chybou, sebereflexe pro práci učitele. Alternativní systémy školství, jejich přínos a problémy z hlediska výuky matematiky. Matematika na školách s rozšířenou výukou matematiky a v nižších ročnících víceletých gymnázií. Pedagogický výzkum v oblasti didaktiky matematiky.
Syllabus (in Czech)
  • Didaktická analýza náročnějších témat učiva matematiky s cílem přípravy talentovaných žáků na matematické soutěže, zejména MO. Metodické přístupy k řešení náročnějších úloh, vytváření metodických řad, systemizace poznatků k tématu Matematická úloha a její řešení. Práce s handicapovanými dětmi, s dětmi s vývojovými poruchami učení. Historie vyučování matematice v rámci základního vzdělávání. Diagnostika žákovských projevů v matematice, práce s chybou, sebereflexe pro práci učitele. Alternativní systémy školství, jejich přínos a problémy z hlediska výuky matematiky. Matematika na školách s rozšířenou výukou matematiky a v nižších ročnících víceletých gymnázií. Pedagogický výzkum v oblasti didaktiky matematiky.
Literature
  • KEMENY, John G., J. Laurie SNELL and Gerald Luther THOMPSON. Úvod do finitní matematiky. Translated by Jaroslav Růžička. Vyd. 1. Praha: SNTL - Nakladatelství technické literatury, 1971, 469 s. URL info
Assessment methods (in Czech)
Typ výuky: seminář
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course is taught annually.
The course is taught: every week.
General note: Student povinně zvolí jeden z předmětů MA4_VPDM, MA4_SHM.
The course is also listed under the following terms Spring 2001, Spring 2002.
  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/spring2003/Ma4_VPDM