NJ2RC_2DID Didaktika 2

Pedagogická fakulta
jaro 2014
Rozsah
0/0/30. konzultace. 4 kr. Ukončení: z.
Vyučující
PhDr. Alice Brychová, Ph.D. (přednášející)
Garance
doc. Mgr. Tomáš Káňa, Ph.D.
Katedra německého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Helena Rytířová
Dodavatelské pracoviště: Katedra německého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Das Ziel des Faches ist die Vertiefung der Kenntnisse im Bereich der theoretischen Gundlagen der Fremdsprachendidaktik und der verwandten Disziplinen und Wissenschaften. Die Kenntnisse werden in Bezug auf ihre Anwendung in der Unterrichtspraxis besprochen und reflektiert. Die Hauptthemen des Seminars sind die Prinzipien und Möglichkeiten der Entwicklung einzelner Teilkompetenzen. Cílem předmětu je prohloubení základních vědomostí v oblasti teoretických východisek didaktiky cizích jazyků a jejích pomocných věd a jejich aplikace do vyučovací praxe, rozvoj dovednosti plánování, přípravy, následné analýzy a reflexe vyučovací jednotky vytváření kladného postoje k učitelské profesi. Těžiště předmětu tvoří rozšíření lingvodidaktické kompetence při nácviku a rozvoji kombinovaných jazykových prostředků.
Osnova
  • Wortschatzvermittlung Grammatikvermittlung Phonetikvermittlung Sozialformen Unterrichtsplanung, -vorebereitung
Literatura
  • JANÍKOVÁ, Věra. Methodik und Didaktik des Unterrichts Deutsch als Fremdsprache im Überblick. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita Brno, 2000, 97 s. 3231/Pd-9/2000-17/92. ISBN 80-210-2344-9. info
  • FUNK, Hermann a Michael KOENIG. Grammatik lehren und lernen. Berlin: Langenscheidt, 1991, 160 s. ISBN 3-468-49679-6. info
  • DIELING, Helga-Ursula a Ursula HIRSCHFELD. Phonetik lehren und lernen. 1. vyd. Berlin: Langenscheidt, 1995, 199 s. info
  • BOHN, Rainer. Probleme der Wortschatzarbeit. Berlin: Langenscheidt, 1999, 192 stran. ISBN 3468496524. info
  • MÜLLER, Bernd-Dietrich. Wortschatzarbeit und Bedeutungsvermittlung. Berlin: Langenscheidt, 1994, 119 s. ISBN 3468496729. info
  • HIRSCHFELD, Ursula. Einfuhrung in die deutsche Phonetik. + videokazeta. 1. vyd. Ismaning: Hueber, 1992, 39 s. ISBN 3-19-061502-0. info
  • KOVÁŘOVÁ, Alena. Zur Textarbeit im Phonetik- Unterricht. 1. vyd. Ostrava: Univerzita Ostrava, FF, 2001, s. 441-444. ISBN 80-7042-582-2. info
Výukové metody
seminář: diskuse, výklad, domácí úkoly.
Metody hodnocení
Seminar. Seminar wird mit der Präsentation der Seminararbeit abgeschlossen.
Vyučovací jazyk
Němčina
Informace učitele
http://moodlinka.ped.muni.cz
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý druhý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2004, jaro 2005, jaro 2006, jaro 2007, jaro 2008, jaro 2009, jaro 2010, jaro 2011, jaro 2012, jaro 2015, jaro 2016.