ONLINE_A Angličtina Online

Pedagogická fakulta
jaro 2024
Rozsah
projekt. 2 kr. Ukončení: k.
Vyučující
Mgr. Jana Zerzová, M.A., Ph.D. (cvičící)
PhDr. Alena Dobrovolná, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Bc. Šárka Dohnalová (cvičící)
Bc. Mgr. Sonia Homolka (cvičící)
Mgr. Barbora Kašpárková, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Eva Minaříková, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Karolína Mistríková (cvičící)
Mgr. Marek Mynařík (cvičící)
Mgr. Martin Němec, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Filip Pultar (cvičící)
Ailsa Marion Randall, M.A. (cvičící)
Mgr. Rowan Samoilov (cvičící)
Mgr. Bc. Michaela Sojková Šamalová, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Jaroslav Suchý (cvičící)
PhDr. Kateřina Tomková, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Radek Vogel, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Tereza Brzá (pomocník)
Mgr. Zuzana Hammerová (pomocník), Mgr. Jana Zerzová, M.A., Ph.D. (zástupce)
Mgr. Tomáš Ježek (pomocník), Mgr. Jana Zerzová, M.A., Ph.D. (zástupce)
Garance
Mgr. Jana Zerzová, M.A., Ph.D.
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
ONLINE_A/A1Zoom: Rozvrh nebyl do ISu vložen. K. Tomková
ONLINE_A/A2Zoom: Rozvrh nebyl do ISu vložen. K. Tomková
ONLINE_A/A3written: Rozvrh nebyl do ISu vložen. A. Dobrovolná
ONLINE_A/A4written: Rozvrh nebyl do ISu vložen. A. Dobrovolná
ONLINE_A/A5written: Rozvrh nebyl do ISu vložen. M. Sojková Šamalová
ONLINE_A/BC1MSTeams: Rozvrh nebyl do ISu vložen. M. Němec
ONLINE_A/BC10written: Rozvrh nebyl do ISu vložen. Š. Dohnalová
ONLINE_A/BC11written: Rozvrh nebyl do ISu vložen. A. Dobrovolná
ONLINE_A/BC12written: Rozvrh nebyl do ISu vložen. M. Mynařík
ONLINE_A/BC2MSTeams: Rozvrh nebyl do ISu vložen. M. Němec
ONLINE_A/BC3MSTeams: Rozvrh nebyl do ISu vložen. M. Němec
ONLINE_A/BC4written: Rozvrh nebyl do ISu vložen. R. Vogel
ONLINE_A/BC5written: Rozvrh nebyl do ISu vložen. R. Vogel
ONLINE_A/BC6written: Rozvrh nebyl do ISu vložen. E. Minaříková
ONLINE_A/BC7written: Rozvrh nebyl do ISu vložen. E. Minaříková
ONLINE_A/BC8written: Rozvrh nebyl do ISu vložen. B. Kašpárková
ONLINE_A/BC9written: Rozvrh nebyl do ISu vložen. B. Kašpárková
ONLINE_A/B1Zoom: Rozvrh nebyl do ISu vložen. S. Homolka
ONLINE_A/B10written: Rozvrh nebyl do ISu vložen. M. Sojková Šamalová
ONLINE_A/B2Zoom: Rozvrh nebyl do ISu vložen. S. Homolka
ONLINE_A/B3written: Rozvrh nebyl do ISu vložen. Š. Dohnalová
ONLINE_A/B4written: Rozvrh nebyl do ISu vložen. Š. Dohnalová
ONLINE_A/B5written: Rozvrh nebyl do ISu vložen. K. Mistríková
ONLINE_A/B6written: Rozvrh nebyl do ISu vložen. K. Mistríková
ONLINE_A/B7written: Rozvrh nebyl do ISu vložen. M. Sojková Šamalová
ONLINE_A/B8written: Rozvrh nebyl do ISu vložen. M. Sojková Šamalová
ONLINE_A/B9written: Rozvrh nebyl do ISu vložen. J. Suchý
ONLINE_A/C1Zoom: Rozvrh nebyl do ISu vložen. F. Pultar
ONLINE_A/C2written: Rozvrh nebyl do ISu vložen. A. Randall
ONLINE_A/C3written: Rozvrh nebyl do ISu vložen. J. Suchý
Předpoklady
Předpoklady jsou jenom zájem o předmět a rychlé připojení k internetu. Kurz je vhodný jak pro začátečníky, tak velmi pokročilé studenty/ky (ne však pro rodilé mluvčí).
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
předmět má 6 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Kurz pokrývá formou cvičných testů učivo od základní gramatiky přes cvičení na rozšiřování slovní zásoby, poslechová cvičení, čtení autentických textů až po práci v diskusních fórech. Na výběr je z diskusních fór psaných, i mluvených (formou diskusí v Zoomu nebo MS Teams). Úrovně fór sahají od A1 po C1/C2. Studenti spolu s moderátory rozhodují o obsahu fór a tématech k diskusi. Tato fóra jsou povinná. Dále si studenti mohou vybírat z následujících aktivit dle svého zájmu: překládání nebo transkripce titulků videí dle vlastního výběru na Amara.org, tvorba nových cvičení různého typu, tvorba vzdělávacích kvízů (Kahoot), Ted Talks, Khan Academy - zde si studenti mohou vybírat témata dle svého zájmu, aktivity v Minecraft, zážitkové (mluvené) simulační hry, Book Club, psaní delších textů (Twine), videa z EnglishCentral.com, diskuse k webinářům o efektivním učení se cizím jazykům. Kurz se snažíme neustále rozšiřovat o nová cvičení i aktivity tak, aby si studenti všech úrovní mohli vybrat v kurzu pro ně zajímavý obsah.
Výstupy z učení
Studenti budou po absolvování předmětu schopni:
- adekvátně reagovat v diskusním fóru na příspěvek moderátora/jiného studenta;
- opravit svůj příspěvek po jazykové stránce na základě zpětné vazby moderátora;
- napsat krátký text v anglickém jazyce o minimálně 50 slovech;
- v případě zájmu o tuto aktivitu budou schopni vytvořit nové cvičení na procvičování angličtiny pro ostatní studenty;
- v případě zájmu se budou schopni účastnit online diskuse v reálném čase;
Osnova
  • Studenti pracují samostatně v různých výukových aktivitách během semestru. V diskusních fórech předmětu pak mají prostor k diskusi s ostatními studenty z různých fakult a studijních oborů, i se studenty různých generací. Odkaz k celé osnově viz níže.
Literatura
    doporučená literatura
  • Dictionary of English language and culture (Variant.) : Longman dictionary of English language and culture [1992, Longman] : Longman dictionary of English language and culture [1998, Longman]. info
  • JONES, Daniel [1881-1967]. English pronouncing dictionary (Variant.) : Everyman's English pronouncing dictionary : containing over 58,000 words in international phonetic transcription [Jones, 1956] : Everyman's English pronouncing dictionary : containing over 58,000 words in inte. info
  • YULE, George. Oxford practice grammar : supplementary exercises with answers. First published. Oxford: Oxford University Press, 2009, v, 132. ISBN 9780194579872. info
  • MCCARTHY, Michael a Felicity O'DELL. Academic vocabulary in use. First published. Cambridge: Cambridge University Press, 2008, 176 stran. ISBN 9780521689397. info
  • CRAVEN, Miles. Listening extra : a resource book of multi-level skills activities. 1st ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2004, 136 s. ISBN 0521754623. info
  • DRISCOLL, Liz. Reading extra : a resource book of multi-level skills activities. Cambridge: Cambridge University Press, 2004, 117 s. ISBN 0521534054. info
  • PALMER, Graham. Writing extra : a resource book of multi-level skills activities. 1st ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2004, 128 s. ISBN 0521532876. info
  • MCCARTHY, Michael, Felicity O'DELL a Ellen SHAW. Basic vocabulary in use : [self-study reference and practice for students of North American English] : with answers. Cambridge: Cambridge University Press, 2001, 169 s. : i. ISBN 0-521-78865-X. info
  • MCCARTHY, Michael a Felicity O'DELL. English vocabulary in use. 2nd ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2001, vi, 309. ISBN 0521677432. info
  • MCCARTHY, Michael a Felicity O'DELL. English vocabulary in use. Cambridge: Cambridge University Press, 1999, 168 s. ISBN 0521599571. info
  • Oxford practice grammar : with answers. Edited by John Eastwood. Oxford: Oxford University Press, 1992. ISBN 0194313522. info
  • SEAL, Bernard. Vocabulary builder. Harlow: Longman, 1989, 96 s. ISBN 0582965012. info
Výukové metody
e-learning, odpovědníky, práce v diskusních fórech, tvorba nových cvičení, poslechová cvičení, četba, videa, diskuse v Zoomu nebo MS Teams, CLIL, Book Club, Minecraft, Kahoot, Khan Academy, webináře a další
Metody hodnocení
Veškerá výuka probíhá online. K absolvování předmětu je zapotřebí do tří týdnů od začátku semestru vyplnit Rozřazovací test, vyplnit cvičení "Umím se orientovat v předmětu", přihlásit se do seminární skupiny a během semestru pak získat 1000 bodů v různých aktivitách (stanoveny jsou v průběhu semestru tři závazné termíny). Alespoň 65 bodů musí být získáno ze seminárních skupin (ve stejných třech termínech). Na konci semestru je pak třeba vyplnit Závěrečný test a Závěrečný dotazník.
Informace učitele
https://is.muni.cz/auth/el/ped/jaro2022/ONLINE_A/index_en.qwarp
Students are requested to secure a good internet connection in order to participate in the course. Students must attend meetings with both the sound and camera on if they want to take part in the speaking activities in Online A. Nevstupujte do kurzu jinak než přes titulní stranu, protože jinak se sice dostanete k odpovědníkům, ale nedostanete se k osnově, kde je řada dalších materiálů a hlavně pokynů.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
kurz probíhá online.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2004, jaro 2005, podzim 2005, jaro 2006, podzim 2006, jaro 2007, podzim 2007, jaro 2008, podzim 2008, jaro 2009, podzim 2009, jaro 2010, podzim 2010, jaro 2011, podzim 2011, jaro 2012, podzim 2012, jaro 2013, podzim 2013, jaro 2014, podzim 2014, jaro 2015, podzim 2015, jaro 2016, podzim 2016, jaro 2017, podzim 2017, jaro 2018, podzim 2018, jaro 2019, podzim 2019, jaro 2020, podzim 2020, jaro 2021, podzim 2021, jaro 2022, podzim 2022, jaro 2023, podzim 2023, podzim 2024, jaro 2025.