OP3BK_DON3 Obchodní nauka 3 - O

Pedagogická fakulta
jaro 2006
Rozsah
0/0/15. 15 hodin. 5 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Ing. Marek Záboj, Ph.D. (přednášející)
doc. JUDr. Ing. Oldřich Tvrdoň, CSc. (přednášející)
Garance
Mgr. et Mgr. Karel Ouroda, Ph.D.
Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Miluše Čánská
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Předmět si smí zapsat nejvýše 120 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/120, pouze zareg.: 0/120
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Hlavním cílem předmětu je poskytnout posluchačům ucelené vědecké poznatky o významu a klasifikaci sortimentu. Dále bude pozornost zaměřena na obchodně provozní operace. Nedílnou součástí učebního materiálu bude objasnění současných trendů v oblasti služeb, jejich charakteristika a cenová tvorba. V závěrečné části bude uvedeno členění a význam platebního styku a členění plateb.
Osnova
  • 1. Význam pojmu sortiment obchodní a výrobní sortiment třídění a vývojové změny pracnost sortimentu 2. Obchodně provozní operace informační systém oběhu zboží technologická skupina zboží 3. Dispoziční řešení prodejních jednotek mechanizační prostředky a zařízení význam, členění a řešení ploch vztah prodejních a neprodejních ploch 4. Přepravní prostředky a obaly zboží 5. Cenová tvorba v obchodě význam ceny v obchodě metody stanovení ceny v obchodě obchodní přirážky slevy a skonta 6. Charakteristika a cenová tvorba služeb 7. Platební styk význam platebního styku rozdělení platebního styku klasifikace plateb dokumentární akreditiv směnky a šeky
Literatura
  • ZÁBOJ, Marek. Obchodní operace. Vyd. 1. Brno: B.I.B.S., 2003, 126 s. ISBN 80-86575-93-4. info
Metody hodnocení
Ukončení předmětu je formou písemné zkoušky.
Informace učitele
Okruhy pro státní zkoušku Obchodní nauka 1. Význam a efektivnost obchodu, důvody a překážky obchodu 2. Definice a vymezení obchodu 3. Třídění a funkce obchodu 4. Členění zboží, struktura a změny sortimentu 5. Obchodně-provozní operace, manipulační jednotka a zařízení v obchodním provozu 6. Nákupní atmosféra a dispoziční řešení prodejních jednotek 7. Retailing, faktory rozvoje a vývojové trendy retailingu 8. Obchodní kategorie prostředníci 9. Obchodní kategorie zprostředkovatelé 10. Druhy velkoobchodních činností 11. Druhy maloobchodních činností 12. Vertikální a horizontální kooperace obchodních firem 13. Rizika v obchodní činnosti 14. Zajištění splnění závazku 15. Smluvní pokuta a úroky z prodlení 16. Cíle cenové tvorby a slevy 17. Tvorba maloobchodních cen 18. Charakteristika a cenová tvorba služeb, služby v maloobchodě 19. Platební styk a členění plateb 20. Význam a charakteristika distribučních cest
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
směr obchodu a služeb.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2005, jaro 2007, jaro 2008, jaro 2009.