OP3BK_PVZS Education to Health at School

Faculty of Education
Autumn 2008
Extent and Intensity
0/0/2. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
Mgr. Martina Martínková, Ph.D. (lecturer)
doc. MUDr. Marie Havelková, CSc. (lecturer)
PhDr. Mgr. Lenka Adámková, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
doc. Mgr. Pavel Pecina, Ph.D.
Department of Health Education – Faculty of Education
Contact Person: Miluše Čánská
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.

The capacity limit for the course is 90 student(s).
Current registration and enrolment status: enrolled: 0/90, only registered: 0/90
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Úkolem předmětu je přispět k orientaci v základních pojmech z oblasti výchovy ke zdravému životnímu stylu ve škole a seznámit s obsahem projektu Škola podporující zdraví a současnou tendencí implementace tohoto projektu do českých škol. Dále budou studenti seznámeni s aktuálními otázkami a programy týkajících se výchovy ke zdraví.
Syllabus (in Czech)
  • 1. Transformace české školy, důvody pro změnu, dokumenty NEMES, PAU, MŠMT 2. Historie podpory zdraví ve škole. Školské reformy a zdraví v české škole 3. Reformní pedagogické tendence, nejznámější pedagogické systémy 4. Vybrané reformní systémy – hlavní rysy a tendence 5. Program Škola podporující zdraví – historie a strategie 6. Pohoda prostředí 7. Zdravé učení – smysluplnost, možnost výběru a přiměřenost 8. Zdravé učení – spolupráce, spoluúčast, motivující hodnocení 9. Otevřené partnerství – škola jako model demokratického společenství 10. Otevřené partnerství – škola jako kulturní a vzdělávací středisko obce
Literature
  • HOLČÍK, Jan. Reforma zdravotnictví : Teoretická východiska (HEALTH CARE REFORM : Theoretical basis of health care reforms). Zdravotnictví v ČR. Praha: Asoc. pro rozv. soc. lék. a řízení péče, vol. 11, No 3, p. 78-82. ISSN 1213-6050. 2008. info
  • HAVLÍNOVÁ, Miluše. Program podpory zdraví ve škole : rukověť projektu Zdravá škola. 2., rozš. vyd. Praha: Portál. 311 s. ISBN 8073670593. 2006. info
  • HOLČÍK, Jan. KULTURNÍ A HISTORICKÁ PODMÍNĚNOST (CULTURAL AND HISTORICAL INTERRELATION). In Škola a zdraví pro 21. století. 1st ed. Brno: Paido. p. 48-53. ISBN 80-7315-119-7. 2005. info
  • PRŮCHA, Jan. Alternativní školy a inovace ve vzdělávání. 2. aktualiz. vyd. Praha: Portál. 141 s. ISBN 8071789771. 2004. info
  • HOLČÍK, Jan and Ilona KOUPILOVÁ. Sociální determinanty zdraví. Základní fakta a doporučení pro praxi v kontextu programu Zdravá města. (Social Determinants of Health in the European Context. Basic Facts and Recommendations for Practice in the Health-Cities Context.). Časopis lékařů českých. Praha: ČLS JEP, vol. 140, No 1, p. 3-7. ISSN 0008-7335. 2001. info
  • PRŮCHA, Jan. Přehled pedagogiky :úvod do studia oboru. Vyd. 1. Praha: Portál. 269 s. ISBN 80-7178-399-4. 2000. info
  • PRŮCHA, Jan. Vzdělávání a školství ve světě :základní mezinárodní komparace vzdělávacích systémů. Vyd. 1. Praha: Portál. 319 s. ISBN 80-7178-290-4. 1999. info
  • PRŮCHA, Jan, Eliška WALTEROVÁ and Jiří MAREŠ. Pedagogický slovník. 2. rozš. a přeprac. vyd. Praha: Portál. 328 s. ISBN 80-7178-252-1. 1998. info
  • Program podpory zdraví ve škole :rukověť projektu Zdravá škola. Edited by Miluše Havlínová. 1. vyd. Praha: Portál. 275 s., ta. ISBN 80-7178-263-7. 1998. info
  • HOLČÍK, J. Východiska evropské zdravotní strategie. Zdraví jako humánní hodnota. (Prerequisites for European health strategy. Health as a human value.). Veřejná správa S'98. Týdeník vlády České republiky. vol. 9, No 2, p. 24-25, 1998. info
  • PRŮCHA, Jan. Pedagogický výzkum a vzdělávací politika : vytváření mostů. [Praha]: Ústav pro informace ve vzdělávání. 118 s. 1997. info
  • PRŮCHA, Jan. Pedagogická evaluace : hodnocení vzdělávacích programů, procesů a výsledků. Vyd. 1. V Brně: Masarykova univerzita. 166 s. ISBN 8021013338. 1996. info
  • HOLČÍK, Jan. Úvod do studia zdravotního stavu populace : [učební text pro sociální pracovníky]. 1. vyd. Brno: Vydavatelství Masarykovy univerzity. 102 s. ISBN 8021012919. 1996. info
  • PRŮCHA, Jan. Alternativní školy. Hradec Králové: Gaudeamus. 109 s. ISBN 80-7041-972-5. 1994. info
  • ČERVENKA, Stanislav. Jak měnit a rozvíjet vlastní školu? :o individuálních projektech škol. Edited by Miluše Havlínová. Vyd. 1. Praha: Agentura Strom. 126 s. ISBN 80-901662-2-9. 1994. info
Assessment methods (in Czech)
Výuka proběhne formou přednášek. Studenti dle pokynů vyučujícího vypracují seminární práce, které se vztahují k problematice výchovy ke zdraví ve škole. Tyto práce stručně představí ostatním studentům. Tímto splní požadavky nutné k získání zápočtu.
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course can also be completed outside the examination period.
The course is taught annually.
The course is taught: in blocks.
Information on the extent and intensity of the course: 10 hodin.
The course is also listed under the following terms Autumn 2004, Autumn 2005, Autumn 2006, Autumn 2007, Autumn 2009, Autumn 2010, Autumn 2011, Autumn 2012, Autumn 2013, Autumn 2014.
  • Enrolment Statistics (Autumn 2008, recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/autumn2008/OP3BK_PVZS