OP3MK_DSE Diploma Seminar

Faculty of Education
Spring 2013
Extent and Intensity
0/0/.4. 1 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
Mgr. et Mgr. Karel Ouroda, Ph.D. (lecturer)
doc. Ing. Jiří Strach, CSc. (lecturer)
Guaranteed by
doc. RNDr. Petr Sládek, CSc.
Department of Physics, Chemistry and Vocational Education – Faculty of Education
Contact Person: Jana Jachymiáková
Supplier department: Department of Physics, Chemistry and Vocational Education – Faculty of Education
Timetable
Sat 23. 3. 9:20–11:55 učebna 7, Sat 20. 4. 10:15–11:55 učebna 7
Prerequisites
Knowledge of the subjects Propaedeutics scientific work and educational research
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives
At the end of this course the student will be able to: Implement reasonable procedures when writing for professional publications, writing thesis.
Syllabus
  • 1st Shaping curriculum guide thesis 2nd study of literature, the formulation of hypotheses 3rd verification, research and ways of gathering their own material, its processing and evaluation 4th Conspectus of dissertations
Literature
    required literature
  • HOLOUŠOVÁ, Drahomíra and Milena KROBOTOVÁ. Diplomové a závěrečné práce. 2. vydání. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2005, 117 stran. ISBN 8024412373. info
  • PRŮCHA, Jan. Pedagogický výzkum : uvedení do teorie a praxe. 1. vydání. Praha: Karolinum, 1995, 132 stran. ISBN 8071841323. info
    recommended literature
  • PRŮCHA, Jan and Roman ŠVAŘÍČEK. Etický kodex české pedagogické vědy a výzkumu (The Ethical Code of Czech Educational Sciences and Research). Pedagogická orientace. Brno: ČSPd - Konvoj, 2009, vol. 19, No 2, p. 89-105, 12 pp. ISSN 1211-4669. Fulltext info
  • ŠIFNER, František. Jak psát odbornou práci a diplomovou práci zvláště. Praha: Univerzita Karlova v Praze - Pedagogická fakulta, 2004, 18 s. ISBN 8072901672. info
  • HRACH, Karel. Statistika pro sociální vědy. Ústí nad Labem, 2001. ISBN 80-7044-397-9. info
  • GAVORA, Peter. Úvod do pedagogického výzkumu. Translated by Vladimír Jůva. Brno: Paido, 2000, 207 stran. ISBN 8085931796. info
  • PRŮCHA, Jan. Učebnice: Teorie a analýzy edukačního média. Brno: Paido, 1998. ISBN 80-85931-49-4. info
  • HAVRÁNEK, Tomáš. Statistika pro biologické a lékařské vědy. 1. vyd. Praha: Academia, 1993, 476 s. ISBN 8020000801. info
  • KOSCHIN, Felix. Stratigraphics, aneb, Statistika pro každého. Praha: Grada, 1992, 349 s. ISBN 80-85424-70-3. info
  • PRŮCHA, Jan. Učení z textu a didaktická informace. Praha: Academia, 1987, 91 s. info
    not specified
  • GLOGAR, Alois. Metodický manuál pro vypracování bakalářské a diplomové práce. 3. vyd. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2004, 106 s. ISBN 8073181681. info
  • PRŮCHA, Jan, Eliška WALTEROVÁ and Jiří MAREŠ. Pedagogický slovník. 6., rozš. a aktualiz. vyd. Praha: Portál, 2009, 395 s. ISBN 9788073676476. info
  • PRŮCHA, Jan. Pedagogická evaluace : hodnocení vzdělávacích programů, procesů a výsledků. Vyd. 1. V Brně: Masarykova univerzita, 1996, 166 s. ISBN 8021013338. info
  • MORAVANSKÝ, Dalibor and Ivan VÁGNER. Statistika pro posluchače právnické fakulty. Vyd. 1. Brno: Univerzita Jana Evangelisty Purkyně, 1982, 109 s. info
Teaching methods
Ongoing seminars and consultations on procedure writing theses and dissertations
Assessment methods
Accreditation on the basis of active participation in seminar
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course can also be completed outside the examination period.
The course is taught annually.
Information on the extent and intensity of the course: 5.
The course is also listed under the following terms Autumn 2010, Autumn 2011, Autumn 2012, Autumn 2013, Spring 2014.
  • Enrolment Statistics (Spring 2013, recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/spring2013/OP3MK_DSE