OP3MK_PEDV Pedagogický výzkum

Pedagogická fakulta
podzim 2010
Rozsah
0/0/8. 8. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
doc. Ing. Jiří Strach, CSc. (přednášející)
Garance
doc. Ing. Jiří Strach, CSc.
Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Miluše Čánská
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Předmět si smí zapsat nejvýše 200 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/200, pouze zareg.: 0/200
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Na konci tohoto kurzu bude student schopen: vysvětlit výzkumné metody a techniky, které rozvíjejí pedagogickou teorii, vycházejíce z aktuální nebo asynchronní pedagogické praxe, a svými výsledky ji zase ovlivňují. Pochopí dvě orientace výzkumu v pedagogice, a to na orientaci kvalitativní a kvantitativní a vysvětlí validní přístupy k pedagogické evaluaci a optimalizaci. Na základě nabytých vědomostí bude schopen předložit projekt výzkumu na modelové nebo reálné bázi.
Osnova
  • Pojetí pedagogického výzkumu. Etika vědecké práce; Chronologie vědecké práce a vědeckého výzkumu, jejich etapy a charakteristika; Kvantitativní a kvalitativní orientace pedagogického výzkumu; Spektrum empirických a spekulativních výzkumných metod používaných v pedagogickém výzkumu; Základy statistiky. Typy proměnných, organizace dat; Zpracování, diskuse a interpretace výsledků pedagogického výzkumu; Zásady publikování výsledků pedagogického výzkumu;
Literatura
  • Úvod do pedagogického výskumu (Orig.) : Úvod do pedagogického výzkumu [Gavora, 2000]. info
  • STOJAN, Mojmír. Přehled obecných pedagogických kategorií. Vyd. 2., dopl. Brno: Akademické nakladatelství CERM, 2003, 60 s. ISBN 8072043234. info
Výukové metody
Přednášky
Metody hodnocení
písemný test
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2008, podzim 2009, podzim 2011, podzim 2012, jaro 2013, podzim 2013, jaro 2014.