OV4_DOV2 Didaktika OV 2

Pedagogická fakulta
jaro 2002
Rozsah
0/2/0. 3 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
PhDr. Jana Skácelová (přednášející)
Garance
PhDr. Jana Skácelová
Katedra občanské výchovy – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Marie Baráčková
Předpoklady
OV4_DOV1 Didaktika OV 1 && NOW( OV4_PPS1 Ped.praxe souvislá 1 OV )
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Kurz se zabývá rozborem forem a metod a aktivním nácvikem aktivit vhodných pro práci v OV. Zapracovává přístupy kritického myšlení do hodin občanské výchovy a zabývá se problematikou specifik hodnocení v OV.
Osnova
  • Seminář navazuje na seminář Didaktika OV1. Cílem je rozvíjet poznatky z oblasti občanské výchovy a základů společenských věd, podporovat samostatnost myšlení, vynalézavost, komunikatovnost, řešení problémů a vytváření adekvátních postojů ke skutečnosti a respektování základních hodnot.Analýza dalších témat OV, příprava studentských návrhů práce v dané oblasti.Rámcový vzdělávací program (Vztah průřezových témat a OV, výchova demokratického občana, osobnostní a sociální výchova, environmentální výchova, mediální výchova, výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech, interkulturní výchova.Aktivní uplatňování metod kritického myšlení.
Literatura
  • PASCH, Marvin. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině :jak pracovat s kurikulem. Vyd. 1. Praha: Portál, 1998, 416 s. ISBN 80-7178-127-4. info
  • Občan v demokratické společnosti. Edited by Věra Jirásková. 1. vyd. Praha: Sociologické nakladatelství, 1999, 311 s., il. ISBN 80-85850-78-8. info
  • PIKE, Graham a David SELBY. Globální výchova :Nabídka alternativních aktivit pro práci ve škole. Praha: Grada, 1994, 322 s. ISBN 80-85623-98-6. info
  • SLAVÍK, Jan. Hodnocení v současné škole :východiska a nové metody pro praxi. Vyd. 1. Praha: Portál, 1999, 190 s. ISBN 80-7178-262-9. info
  • SILBERMAN, Mel a Karen LAWSONOVÁ. 101 metod pro aktivní výcvik a vyučování : osvědčené způsoby efektivního vyučování. 1. vyd. Praha: Portál, 1997, 311 s. ISBN 80-7178-124-X. info
Metody hodnocení
Typ výuky: seminář
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2000, jaro 2001, jaro 2003, jaro 2004, jaro 2005, jaro 2006, jaro 2007.