PR_Mod3b Primární prevence v podmínkách školy a její zařazení do školních poradenských služeb 2

Pedagogická fakulta
jaro 2015
Rozsah
0/0. 6 kr. Ukončení: z.
Vyučující
PhDr. Jan Beran, Ph.D. (přednášející)
PhDr. Lenka Skácelová (přednášející)
Garance
Mgr. et Mgr. Jan Mareš, Ph.D.
Katedra psychologie – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jitka Sekaninová
Dodavatelské pracoviště: Katedra psychologie – Pedagogická fakulta
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Student je po absolvování předmětu schopen vysvětlit školní strategii pedagogicko-psychologického poradenství v kontextu poradenského pracoviště školy a umí ji aplikovat ve spolupráci s příslušnými pracovníky do konkrétních podmínek a na jednotlivé případy poradenské činnosti.
Osnova
  • Školní strategie pedagogcko-psychologického poradenství. Vyhledávání žáků s rizikem vzniku sociálně nežádoucího chování. Spolupráce se školskými poradenskými zařízeními a institucemi. Dokumentace školního metodika prevence.
Literatura
  • • Vyhláška č. 72/2005 Sb., o poskytování poradenských služeb ve školách a školských poradenských zařízeních
  • • Jak ve škole vytvořit zdravější prostředí, Příručka o efektivní školní drogové prevenci, Sananim, ÚV ČR 2005
Výukové metody
teoretická příprava, skupinová diskuse, diskuse se zkušenými poradci z praxe.
Metody hodnocení
písemný test (70% úspěšnost), aktivní účast ve výuce (75%)
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2010, jaro 2011, podzim 2011, jaro 2012, podzim 2012, jaro 2013, podzim 2013, jaro 2014, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019, jaro 2020, jaro 2021.