PR_Mod4a Specifika role školního metodika prevence v systému práce školy 1

Pedagogická fakulta
podzim 2019
Rozsah
0/0. 5 kr. Ukončení: z.
Vyučující
PhDr. Jan Beran, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Tomáš Kohoutek, Ph.D. (přednášející)
PhDr. Lenka Skácelová (přednášející)
Garance
prof. PhDr. Evžen Řehulka, CSc.
Katedra psychologie – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: PhDr. Jan Beran, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra psychologie – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
PR_Mod4a/01: Pá 11. 10. 9:00–14:50 učebna 34, T. Kohoutek
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Posluchači budou umět definovat a vysvětlit zákonitosti etiky práce metodika prevence. Budou umět aplikovat etický kodex poradenského pracovníka ve školství, analyzovat ambivalentnost role učitele a metodika prevence včetně jejího úskalí.
Osnova
  • Etické zásady poradenské a preventivní práce ve školství.
  • Dvojí role: učitel-školní metodik prevence.
Literatura
  • • Zákon. č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (Školský zákon), v platném znění
  • • Metodický pokyn ministra školství, mládeže a TV k prevenci sociálně patologických jevů u dětí a mládeže ( č.: 20 006/2007-51 ze dne 16.10.07) zdroj: http://www.msmt.cz/uploads/soubory/vestniky/MSMT11_07.pdf
  • • Vyhláška č. 72/2005 Sb., o poskytování poradenských služeb ve školách a školských poradenských zařízeních
Výukové metody
přednášky, skupinové diskuse, řešení modelových situací, prezentace odborníků z praxe, četba
Metody hodnocení
písemný test (70% úspěšnost), aktivní účast ve výuce (75%)
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2010, podzim 2010, jaro 2011, podzim 2011, jaro 2012, podzim 2012, jaro 2013, podzim 2013, jaro 2014, podzim 2014, podzim 2015, podzim 2016, podzim 2017, podzim 2018, podzim 2020.