PSVP_Mod1 Úvod do studia, východiska výchovného poradenství ve školství

Faculty of Education
Autumn 2024
Extent and Intensity
0/0/0. Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
Mgr. Lenka Ondráčková (lecturer)
Mgr. Tomáš Kohoutek, Ph.D. (lecturer)
Mgr. et Mgr. Jan Mareš, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
Mgr. Tomáš Kohoutek, Ph.D.
Department of Psychology – Faculty of Education
Supplier department: Department of Psychology – Faculty of Education
Course Enrolment Limitations
The course is offered to students of any study field.
Course objectives (in Czech)
Cíle výukového modulu: • poskytnout účastníkům podrobné informace k plánu a průběhu studia; • poskytnout účastníkům prostor pro reflexi výchozích představ o studiu a prezentaci individuálních očekávání, cílů a zkušeností; • seznámit účastníky s prostředím ke komunikaci, sdílení studijních materiálů a výstupů, se způsobem a cíli poskytování zpětné vazby a evaluace kurzu; • zahájit evaluaci kurzu vzhledem k rozvoji kompetencí účastníků; • seznámit účastníky s organizačním, teoretickým a kompetenčním rámcem kurzu.
Syllabus (in Czech)
  • Přehled témat výuky: • strukturou modulů studia zaměřených na pedagogické, speciálně-pedagogická a psychologická témata a jejich integraci, • kompetence a očekávané výstupy studia především ve vztahu k oblastem působnosti výchovných poradců v rámci školního poradenského pracoviště, • etické požadavky profese a studia; • prostor pro seznámení účastníků, představení zkušeností a očekávání; • organizační a technický kontext studia – využití IS MUNI, podmínky úspěšného ukončení modulů, způsob práce a způsob evaluace kurzu, struktura modulů zaměřených na pedagogické, speciálně-pedagogická a psychologická témata a jejich integraci; • očekávané výstupy studia především ve vztahu k oblastem působnosti výchovných poradců a jejich kompetencím v rámci školního poradenského pracoviště; • etický rámec profese a studia; • vybrané poradenské teorie a přístupy nabízející pojmovou mapu, která umožňuje rychlejší a hlubší orientaci v souvislostech, nacházení rychlejší a bezpečnější cesty pří volbě diagnostických a intervenčních metod a také postupné utváření vlastního poradenského přístupu; • rozmanitost, komplexita a vývoj poradenství včetně hledání jeho optimálního modelu v měnících se společenských a ekonomických podmínkách u nás a v zahraničí – tyto poznatky mají přispět k porozumění stávající situaci rostoucí profesionalizace poradenství ve školách a vzdělávacím systému.
Language of instruction
Czech

  • Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/autumn2024/PSVP_Mod1