Pd1Z_ALSK Alternative Schools

Faculty of Education
Autumn 1999
Extent and Intensity
0/2/0. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
PhDr. Hana Filová, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
PhDr. Hana Filová, Ph.D.
Department of Education – Faculty of Education
Contact Person: Ivana Zemanová
Prerequisites
Předmět je vhodný pro studenty, kteří absolvovali kurz dějin pedagogiky v předmětu Pd1Z_ZPD1 (Základy pedagogiky I) a předmět Pd1Z_SSP1 a Pd1Z_SSP2 (Školní pedagogika I a II)
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Syllabus
  • Cílem předmětu je poskytnout studentům aktuální inspiraci pro práci v pluralitním a vnitřně liberálním školském systému na základě praktického kontaktu s vybranými "alternativními" školami 1. st.(nabídku lze aktualizovat v souvislosti s možnostmi hospitací a zájmem zapsaných studentů). Výuka je organizována jako kombinace seminářů (teoretická východiska příslušné alternativy) a hospitací s rozborem. Výběr alternativ respektuje brněnské možnosti: 1. Školy s prvky daltonského plánu 2. Waldorfská MtŠ a ZŠ 3. Soukromá výběrová škola, Brno - Lesná 4. Církevní Cyrilometodělská škola, Lerchova 5. Soukromá škola s celodenním programem, Rozmarýnová 6. Nadační škola Pramínek - projekt Začít spolu (Brno - Bystrc) 7. Vybraná ZŠ pracující podle projektu Zdravá škola 8. Dyslektické třídy 9. Třídy, v nichž proběhla výkonová diferenciace
Literature
  • SVOBODOVÁ, Jarmila and Vladimír JŮVA. Alternativní školy [Svobodová, 1996] (Alternative schools). 2., doplněné vyd. Brno: Paido, 1996, 112 s. : i. edice pedagogické literatury. ISBN 80-85931-19-2. info
  • HOUŠKA, Tomáš. Škola je hra. 2. přeprac. a rozš. vyd. Praha: Tomáš Houška, 1993, 259 s. ISBN 80-900704-9-3. info
  • SINGULE, František. Současné pedagogické směry a jejich psychologické souvislosti. 1. vyd. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1992, 54 s. ISBN 8004261604. info
Assessment methods (in Czech)
Typ výuky: seminář doplněný konkrétní hospitací s rozborem Ukončení: zápočet
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course can also be completed outside the examination period.
The course is taught annually.
The course is taught: every week.
The course is also listed under the following terms Autumn 2000, Autumn 2001, Autumn 2002, Autumn 2003, Autumn 2004.
  • Enrolment Statistics (Autumn 1999, recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/autumn1999/Pd1Z_ALSK