Pd1Z_DALT Dalton Plan in Theory and in Practice

Faculty of Education
Autumn 2000
Extent and Intensity
0/2/0. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
PhDr. Marie Dobrovolská (lecturer)
Guaranteed by
PhDr. Marie Dobrovolská
Department of Education – Faculty of Education
Contact Person: Ivana Zemanová
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
The capacity limit for the course is 12 student(s).
Current registration and enrolment status: enrolled: 0/12, only registered: 0/12, only registered with preference (fields directly associated with the programme): 0/12
fields of study / plans the course is directly associated with
Syllabus (in Czech)
  • 1.Úvodní informace o cíli, programu a organizaci semináře. Podmínky k zápočtu. Seznámení s dostupnými teoretickými podklady o podstatě a koncepci daltonského plánu.
  • 2.Uvedení do problematiky aplikace vybraných prvků daltonského plánu na 1.stupni pilotních brněnských škol. Informace o spolupráci s holandskými odborníky, kteří garantují proškolení našich pedagogů, zapojených do projektu v rámci programu PHARE.
  • 3.-7.Hospitace na vybraných základních školách (Rašínova, Chalabalova). Úvodní instrultáž učitele pro žáky na počátku hodiny, pozorování samostatné práce žáků, rozhovory s dětmi a učiteli. Studium materiálů připravovaných učiteli pro "daltonskou výuku".
  • 8.Diskuse o absolvovaných hospitacích. Porovnání různých metod a forem práce jednotlivých učitelů. Dotazy, připomínky a postřehy posluchačů. Náměty pro vlastní přípravy studentů na daný typ výuky.
  • 9.-10.Hospitace na dalších vybraných školách (Mutěnická, Křídlovická). Úvodní instruktáž, sledování individuálního způsobu práce jednotlivých žáků, rozhovory s dětmi a učiteli, jejich zkušenosti.
  • 11.Diskuse zaměřená k realizovaným hospitacím. Hodnotící stanoviska studentů. Pokus o vlastní přípravu na výuku s prvky daltonského plánu (pro 1-2hod. blok) včetně přesně formulované instruktáže k zadaným úkolům.
  • 12.Shrnutí získaných poznatků, diskuse o přípravách studentů, jejich rozbory. Připomínky, náměty, posouzení přínosu semináře jako doplňku přípravy pro budoucí profesi. Zápočet.
  • Poznámka: Pořadí návštěv škol může být pozměněno v závislosti na možnostech přijmout studenty na hospitaci.
Assessment methods (in Czech)
Typ výuky: seminář
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course can also be completed outside the examination period.
The course is taught annually.
The course is taught: every week.
The course is also listed under the following terms Autumn 1999.
  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/autumn2000/Pd1Z_DALT