Pd1Z_EKOG Ekology

Faculty of Education
Autumn 1999
Extent and Intensity
1/0/0. 1 credit(s). Type of Completion: k (colloquium).
Teacher(s)
doc. PaedDr. Hana Horká, CSc. (lecturer)
Guaranteed by
doc. PaedDr. Hana Horká, CSc.
Department of Education – Faculty of Education
Contact Person: Ivana Zemanová
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Studenti se seznámí se základy teorie ekologické výchovy se zvláštním zřetelem k metodice (operacionalizaci obsahu EV do vhodných forem činnosti se žáky).
Syllabus (in Czech)
  • Pedagogické aspekty trvale udržitelného rozvoje. Pojetí ekologické výchovy. Axiologická dimenze EV. Didaktické aspekty ekologické výchovy (cíle, obsah, prostředky, podmínky vnější a vnitřní). Zvláštnosti EV na jednotlivých stupních školy.
Literature
  • Horká, Hana, Hrdličková, Alena. Výchova pro 21. století. Koncepce globální výchovy v podmínkách české školy. Brno, Paido 1998.
  • Horká, Hana. Teorie a metodika ekologické výchovy. Brno, Paido 1996.
  • HORKÁ, Hana. Mimoškolní ekologická výchova. In DÝTRTOVÁ, Radmila and Jitka PÁVKOVÁ. Ekologické vzdělávání a výchova pro vychovatele dětí a mládeže. Ostrava: VŠB Technická Universita, 1997, p. 38-47. ISBN 80-7078-513-6. info
  • HORKÁ, Hana. Ekologická výchova v mateřské škole. 1. vyd. Brno: Centrum pro další vzdělávání učitelů MU v Brně, 1994, 27 s. info
  • HORKÁ, Hana. Ekologická výchova na 1. stupni základní školy. Vyd. 1. Brno: Masarykova univerzita, 1993, 78 s. ISBN 80-210-0742-71. info
Assessment methods (in Czech)
Typ výuky: přednáška
Language of instruction
Czech
Further Comments
The course can also be completed outside the examination period.
The course is taught annually.
The course is taught: every week.
The course is also listed under the following terms Autumn 2000.
  • Enrolment Statistics (Autumn 1999, recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/autumn1999/Pd1Z_EKOG