PdDR_PKSS Problems of curiculum in current data school

Faculty of Education
Spring 2009
Extent and Intensity
0/0/10. 7 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
prof. PhDr. Tomáš Janík, Ph.D., M.Ed. (lecturer)
prof. PhDr. Josef Maňák, CSc. (lecturer)
Guaranteed by
prof. PhDr. Josef Maňák, CSc.
Department of Education – Faculty of Education
Contact Person: Ludmila Bauerová
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Kurikulum představuje klíčovou didaktickou kategorii, kterou spoluvytváří charakter komponent vzdělávacího procesu. Z hlediska postupné evropské unifikace je třeba věnovat pozornost řešení těchto otázek v národních školských systémech, v příslušných dokumentech i v edukační praxi. Zvláštní zřetel si zasluhuje obsahová dimenze kurikula, analýza strukturních komponent učiva vědomostí, dovedností, kompetencí, postojů aj. Jako aktuální problém se jeví základní učivo, otázky transformace oborových poznatků. Čím dále víc se budou zohledňovat též multikulturní aspekty kurikula a jeho další vývoj. Nové pojetí kurikula se promítá do Rámcového vzdělávacího programu. Cílem předmětu je, aby studenti porozuměli uvedeným souvislostem a osvojené poznatky dovedli aplikovat v oborových didaktikách.
Syllabus (in Czech)
  • Kurikulum představuje klíčovou didaktickou kategorii, kterou spoluvytváří charakter komponent vzdělávacího procesu. Z hlediska postupné evropské unifikace je třeba věnovat pozornost řešení těchto otázek v národních školských systémech, v příslušných dokumentech i v edukační praxi. Zvláštní zřetel si zasluhuje obsahová dimenze kurikula, analýza strukturních komponent učiva vědomostí, dovedností, kompetencí, postojů aj. Jako aktuální problém se jeví základní učivo, otázky transformace oborových poznatků. Čím dále víc se budou zohledňovat též multikulturní aspekty kurikula a jeho další vývoj. Nové pojetí kurikula se promítá do Rámcového vzdělávacího programu. Cílem předmětu je, aby studenti porozuměli uvedeným souvislostem a osvojené poznatky dovedli aplikovat v oborových didaktikách.
Assessment methods (in Czech)
Typ zkoušky: ústní Nejméně 3 konspekty z literatury, případně metodicky zpracovaný materiál pro výuku.
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course is taught annually.
The course is also listed under the following terms Autumn 2006, Spring 2007, Autumn 2007, Spring 2008, Autumn 2008, Autumn 2009, Spring 2010, Autumn 2010, Spring 2011, Autumn 2011, Spring 2012, Autumn 2012, Spring 2013, Autumn 2013, Spring 2014, Autumn 2014, Spring 2015, Autumn 2015, Spring 2016.
  • Enrolment Statistics (Spring 2009, recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/spring2009/PdDR_PKSS