PdSZ_APAS Alternativní školství

Pedagogická fakulta
podzim 2000
Rozsah
0/1/0. 1 kr. Ukončení: z.
Vyučující
PhDr. Jarmila Svobodová, CSc. (cvičící)
Garance
PhDr. Jarmila Svobodová, CSc.
Katedra pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Ludmila Bauerová
Předpoklady
PdSZ_UPD1 Úvod do pedagogiky I (nezapis. && PdSZ_UPD2 Úvod do pedagogikyII (nezapis. && PdSZ_ODI1 Obecná didaktika I && PdSZ_ODI2 Obecná didaktika II && PDSZ_STM Seminář k teorii a met. vých. && PdSZ_TMV Teorie a metodika výchovy
PdSZ_UPD1, PdSZ_UPD2, PdSZ_ODI1, PdSZ_ODI2, PdSZ_STM, PdSZ_TMV
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 20 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/20, pouze zareg.: 0/20, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/20
Jiné omezení: přednost mají studenti 5 letého studia VVP
Mateřské obory/plány
předmět má 51 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Obsahem predmetu je rozsírení informovanosti o moznostech alternativních postupů ve výchove a vzdelávání
Osnova
  • Terminology History The main features of the alternative ways of education Classification Types of the alternative schools Contemporary tendencies
Metody hodnocení
Typ výuky: seminář
Informace učitele
Literatura, která bude na seminářích doplňována ke kazdému tématu: Průcha, J., Alternativní školy. Gaudeamus, 1994, Portál 1996. Rýdl, K., Reformní praxe v současných školských systémech. Praha 1990. Pol, M., Waldorfské školy...,FF MU, Brno 1995. Zelinková, M., Pomoz mi, abych to dokázal.Portál 1997. Rýdl, K., Jak dosáhnout spoluzodpovědnosti žáka. Strom 1998. Carlgren, L., Výchova ke svobodě. Baltazar 1991. Zuzák, T., Hledání vztahu k dítěti ve waldorfské pedagogice. Ostravská univerzita 1998.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 1999, podzim 2001, podzim 2002.