PdSZ_MERT Methods of Creativity Development

Faculty of Education
Spring 2001
Extent and Intensity
0/2/0. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
doc. PhDr. Jiří Němec, Ph.D. (seminar tutor)
Guaranteed by
doc. PhDr. Jiří Němec, Ph.D.
Department of Education – Faculty of Education
Contact Person: Ivana Zemanová
Prerequisites (in Czech)
Výběrový seminář je určen studentům všech fakult MU, kteří jsou schopni v druhé části semináře samosatatně pracovat s kroužkem (cca 15) dětí na druhém stupni ZŠ.
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
The capacity limit for the course is 20 student(s).
Current registration and enrolment status: enrolled: 0/20, only registered: 0/20, only registered with preference (fields directly associated with the programme): 0/20
fields of study / plans the course is directly associated with
there are 76 fields of study the course is directly associated with, display
Course objectives (in Czech)
Seminář sestává ze dvou částí: 1) Prožitková intenzivní výuka (2-3 dny kurz), během které si studenti vyzkouší řadu her zaměřených na rozvoj tvořivosti a seznámí se se základními teoretickými poznatky o rozvoji tvořivosti. 2) Vedení kroužku dětí, zaměřeného na rozvoj tvořivosti (cca 8 - 10 lekcí).
Syllabus (in Czech)
  • 1) Tvořivost v práci učitele, tvořivost v životě člověka. 2) Co je to hra a co je to tvořivost, proč máme být tvořivý? 3) Tvořivost v minulosti a moudrosti národních hrdinů. 4) Tvořivé vnímání, pozorování, pamatování a myšlení. 5) Přetváření světa aneb Myšlení jako klíč k tvorbě. 7) Mnoho dalších her a technik, které si účastníci semináře mohou vyzkoušet a prožít než začnou pracovat s dětmi.
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course can also be completed outside the examination period.
The course is taught only once.
The course is taught: every week.

  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/spring2001/PdSZ_MERT