Ps1Z_SPPS Seminář k pedagog. psychologii

Pedagogická fakulta
jaro 2001
Rozsah
0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
PhDr. Ivan Sobota, CSc. (cvičící)
PhDr. Jaroslav Řezáč, CSc.
Garance
PhDr. Ivan Sobota, CSc.
Katedra psychologie – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Magda Nesnídalová
Předpoklady
Ps1Z_UPS Úvod do psychologie && Ps1Z_VPS Vývojová psychologie && Ps1Z_SPS Sociální psychologie && NOW ( Ps1Z_PPS Pedagogická psychologie )
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Psychologie poznávání žáka - psychologie školní úspěšnosti žáka
Osnova
  • Diagnostické zásady Metoda pozorování a metoda rozboru výsledků činnosti Metoda rozhovoru Sociometrie Psychologická anamnéza a psychologická charakteristika žáka Pojem a podmínky školní úspěšnosti Motivace ke školnímu učení Duševní hygiena ve škole Interpersonální vztahy ve třídě Spontánní učení a stimulace kreativity Psychologické příčiny školního neprospěchu žáků Psychologické příčiny maladaptivního chování
Literatura
  • Další zdroje upřesněny na semináři
  • VÁGNEROVÁ, Marie. Psychologie problémového dítěte školního věku. 1. vyd. Praha: Karolinum, 1997, 170 s. ISBN 8071844888. info
  • VÁGNEROVÁ, Marie. Psychologie školního dítěte. 1. vyd. Praha: Karolinum, 1997, 66 s. ISBN 807184487X. info
  • ŘÍČAN, Pavel. Agresivita a šikana mezi dětmi :jak dát dětem ve škole pocit bezpečí. Vyd. 1. Praha: Portál, 1995, 95 s. ISBN 80-7178-049-9. info
  • ZELINKOVÁ, Olga. Poruchy učení [Zelinková, 1994]. 1. vyd. Praha: Portál, 1994, 196 s. : i. ISBN 80-7178-038-3. info
  • DITTRICH, Pavel. Pedagogicko-psychologická diagnostika. Vyd. 2., upr. Jinočany: H & H, 1993, 121 s. ISBN 80-85467-06-2. info
Metody hodnocení
Typ výuky: seminář
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2000, jaro 2002, jaro 2003, jaro 2004, jaro 2005, jaro 2006, jaro 2007.