Ps7BK_SBcP bachelor thesis - seminar

Faculty of Education
Autumn 2009
Extent and Intensity
0/0/0. 1 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
doc. PhDr. Otto Čačka (seminar tutor)
doc. PhDr. Jiří Dan, CSc. (seminar tutor)
prof. PhDr. Rudolf Kohoutek, CSc. (seminar tutor)
Mgr. et Mgr. Jan Mareš, Ph.D. (seminar tutor)
Mgr. Ing. Irena Ocetková, Ph.D. (seminar tutor)
prof. PhDr. Evžen Řehulka, CSc. (seminar tutor)
PhDr. Jaroslav Řezáč, CSc. (seminar tutor)
Mgr. Tereza Škubalová, Ph.D. (seminar tutor)
PhDr. Mgr. Iva Žaloudíková, Ph.D. (seminar tutor)
Guaranteed by
prof. PhDr. Evžen Řehulka, CSc.
Department of Psychology – Faculty of Education
Contact Person: prof. PhDr. Evžen Řehulka, CSc.
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
there are 10 fields of study the course is directly associated with, display
Course objectives
This course takes the form of individual consultations of students’ theses with their supervisors. It concludes with a credit granted by the supervisor upon the condition that the student submits their final thesis in time. The thesis needs to meet the terms set in the assignment and comply with formal requirements and standards in the respective field of research.
Syllabus
  • 1. Thesis theme selection, research problem formulation. 2. Literature survey.
  • . 3. The thesis project elaboration.
  • . (selectively:)
  • . 4. Thesis text elaboration.
  • . 5. Selection of methododology, selection of research methods, sample selection.
  • . 6. Research preparation.
  • . 7. Research.
  • . 8. Data analysis.
  • . 9. Finalizing thesis.
  • .
Literature
  • Nabídka témat prací na stránkách KPsych PedF MU - http://www.ped.muni.cz/wpsy/doc/DP.pdf
  • RING - Rukověť informačně gramotného studenta PdF MU (Online kurz knihovny PedF MU) - http://moodlinka.ped.muni.cz/course/view.php?id=632 (mj. práce s literaturou, šablona pro text práce)
  • HENDL, J., BLAHUŠ, P. Jak na to? Metodologie závěrečné práce (online učební text FTVS UK). Praha: FTVS. - http://www.ftvs.cuni.cz/hendl/index.htm
  • MARTIN, Paul R. and P. P. G. BATESON. Úvod do teorie a metodologie měření chování. Translated by Ivo Müller. Vyd. 1. Praha: Portál. 221 s. ISBN 9788073675264. 2009. info
  • ŠVAŘÍČEK, Roman and Klára ŠEĎOVÁ. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách: pravidla hry (Qualitative Research in Educational Sciences: Game Rules). Další autor:M.Sedláček,P.Novotný,K.Nedbálková,M.Miková,T.Janík,O.Kaščák,J.Zounek. vyd. 1. Praha: Portál. 384 pp. Pedagogika. ISBN 978-80-7367-313-0. 2007. URL info
  • CHRÁSTKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu (Methods of educational research). 1st ed. Praha: Grada. 263 pp. ISBN 978-80-247-1369-4. 2007. info
  • PELIKÁN, Jiří. Základy empirického výzkumu pedagogických jevů. Praha: Karolinum. 270 s. ISBN 9788071845690. 2007. info
  • MIOVSKÝ, Michal. Kvalitativní přístup a metody v psychologickém výzkumu. Vyd. 1. Praha: Grada. 332 s. ISBN 9788024713625. 2006. info
  • KOHOUTEK, Rudolf. Úvod do psychologie : metody poznávání osobnosti a duševního zdraví žáka. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita. 95 s. ISBN 8021039329. 2006. info
  • HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum : základní metody a aplikace. Vyd. 1. Praha: Portál. 407 s. ISBN 8073670402. 2005. info
  • HENDL, Jan. Přehled statistických metod zpracování dat :analýza a metaanalýza dat. Vyd. 1. Praha: Portál. 583 s. ISBN 8071788201. 2004. info
  • Úvod do metodologie psychologického výzkumu :jak zkoumat lidskou duši. Edited by Ján Ferjenčík - Petr Bakalář. 1. vyd. Praha: Portál. 255 s. ISBN 80-7178-367-6. 2000. info
  • GAVORA, Peter. Úvod do pedagogického výzkumu. Translated by Vladimír Jůva. Brno: Paido. 207 stran. ISBN 8085931796. 2000. info
  • Výzkumné metody v pedagogice :příručka pro studenty, učitele a výzkumné pracovníky. Edited by Peter Gavora. [1. vyd.]. Brno: Paido. 130 s. ISBN 80-85931-15-X. 1996. info
Teaching methods
individual consultations of students’ theses with their supervisors, project elaboration, homeworks, reading
Assessment methods
credit - individual consultations with their supervisor (100%), research project or part of the thesis text accepted by teacher
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course is taught annually.
Information on the extent and intensity of the course: konzultace.
The course is also listed under the following terms Spring 2010.
  • Enrolment Statistics (Autumn 2009, recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/autumn2009/Ps7BK_SBcP