R2MK_JSS4 Jazykový seminář 4

Pedagogická fakulta
jaro 2013
Rozsah
0/0.5/0. 6 hodin bezkontaktní výuky. 6 kr. Ukončení: z.
Vyučující
doc. PhDr. Mgr. Simona Koryčánková, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Bc. Oxana Truhlářová, Ph.D. (cvičící)
Garance
doc. PhDr. Mgr. Simona Koryčánková, Ph.D.
Katedra ruského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Dagmar Kyselová
Dodavatelské pracoviště: Katedra ruského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
R2MK_JSS4/01: Pá 22. 2. 15:45–17:25 budova C - učebna 8, Pá 1. 3. 15:45–17:25 budova C - učebna 8, Pá 8. 3. 15:45–17:25 budova C - učebna 8, Pá 15. 3. 15:45–17:25 budova C - učebna 8, Pá 22. 3. 15:45–17:25 budova C - učebna 8, Pá 29. 3. 15:45–17:25 budova C - učebna 8, O. Truhlářová
Předpoklady
Zvládnutí ruského jazyka slovem i písmem na úrovni 4. ročníku.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 60 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/60, pouze zareg.: 0/60, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/60
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je prohloubení a procvičení vědomostí z praktických jazykových cvičení. Dále pak nácvik ústního i písemného projevu, gramatických a komunikativních dovedností. Zásadní složkou předmětu je zdokonalování ústního projevu po stránce fonetické, lexikální i gramatické. Studenti souběžně rozvíjejí své dovednosti poslechu a čtení při práci s texty a aktuálními periodiky.
Osnova
  • Do předmětu jsou zařazena témata, na jejichž základě studenti rozvíjejí komunikativní dovednost s pomocí dialogu, besed a diskusí: 1. Mezilidské a rodinné vztahy. Partnerský život. 2. Člověk a společnost. Stres. Odpočinek. 3. Člověk a příroda. Ekologické aktivity.
Literatura
  • Aktuální ruská periodika, Internet.
  • NEKOLOVÁ, Věra, Irena CAMUTALIOVÁ a Alena VASILJEVA-LEŠKOVÁ. Ruština nejen pro samouky. 1. Praha: LEDA, 2002, 1 magnetof. info
  • TALICKAJA, Jelizaveta a Simona KORYČÁNKOVÁ. Russkaja reč : scenarii neprinužďonnogo obščenija. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 1994, 85 s. info
  • TALICKAJA, Jelizaveta a Simona KORYČÁNKOVÁ. Russkaja reč : scenarii neprinužďonnogo obščenija. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 1992, 104 s. ISBN 8021004770. info
  • MRHAČOVÁ, Eva. Praktická cvičení z ruského jazyka. 1. vyd. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1991, 149 s. ISBN 8070420456. info
  • MRHAČOVÁ, Eva a kol. Praktická jazyková cvičení z ruského jazyka. Ostrava: Díl III. A, 1986-1989. 311 s. R 802134.
  • GLAZUNOVA, Ol'ga Igorevna. Davajte govorit' po-russki :učebnoje posobije po russkomu jazyku dlja inostrancev. 3-e izd. ispr. Moskva: Russkij jazyk, 2000, 336 s. ISBN 5-200-02827-2. info
Výukové metody
Seminář. Docházka 80% (tolerují se 2 neúčasti). Pravidelná příprava na výuku a plnění domácích úkolů. Poslech a četba ruských textů.
Metody hodnocení
Vypracování eseje na zadané téma a jeho odevzdání nejpozději v posledním týdnu výuky je podmínkou pro udělení zápočtu.
Vyučovací jazyk
Ruština
Navazující předměty
Informace učitele
V 8 bezkontaktních výukových hodinách studenti zpracují seminární práce či eseje na základě daných konverzačních témat dle vlastního výběru. Práce v rozsahu 3 normostrany textu budou zkontrolovány a vyhodnoceny vyučujícím. Pokud se v práci vyskytnou gramatické, lexikální a stylistické chyby, práce bude vrácena k přepracování. Termín odevzdání první verze – poslední týden výuky jarního semestru.
Další komentáře
Předmět již není vypisován.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2011, jaro 2012, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019, jaro 2020.