RJ2019 Jazykový seminář 2

Pedagogická fakulta
jaro 2018
Rozsah
0/2/0. v kombinovaném studiu 24 hodin. 4 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Janina Krejčí, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Anastasija Sokolova, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Bc. Oxana Truhlářová, Ph.D. (přednášející)
Garance
doc. PhDr. Mgr. Simona Koryčánková, Ph.D.
Katedra ruského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Helena Rytířová
Dodavatelské pracoviště: Katedra ruského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
RJ2019/01: Pá 23. 2. 9:20–11:00 respirium (5. nadzemní podlaží), Pá 9. 3. 9:20–11:00 respirium (5. nadzemní podlaží), Pá 23. 3. 9:20–11:00 respirium (5. nadzemní podlaží), Pá 13. 4. 9:20–11:00 respirium (5. nadzemní podlaží), Pá 27. 4. 9:20–11:00 respirium (5. nadzemní podlaží), Pá 11. 5. 9:20–11:00 respirium (5. nadzemní podlaží), O. Truhlářová
Předpoklady
Znalost ruštiny na úrovni B2-C1
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
předmět má 9 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Cílem předmětu je prohloubení a procvičení vědomostí z praktických jazykových cvičení 2 (RJ2011), dále pak nácvik ústního i písemného projevu, gramatických a komunikativních dovedností, upevňování slovní zásoby.

Doporučují se čtení a poslech ruskojazyčných textů a práce s ruskojazyčným internetem.
Osnova
  • 1. Výlet do Ruska. Kam bych si rád(a) zajela.
  • 2. Regiony Ruska, jak je známe i neznáme.
  • 3. Česká republika. Co bych ukázala kamarádům z Ruska.
  • 4. Ruské oblíbené suvenýry: matrjoška, gžel, chochloma a samovar.
  • 5. Ruská a česká národní kuchyň. Čím se liší?
  • 6. Zdravý životní styl: výživa, pohyb, denní režim.
  • 7. Když jsme nemocní. Návštěva lékaře.
  • 8. Kde bych chtěl(a) bydlet. Město a venkov, byt a rodinný dům.
  • 9. Domácí práce: úklid, praní, mytí nádobí. Co z toho nesnášíte nejvíc?
  • 10. Hromadné sdělovací prostředky. Jejich vliv na současnou společnost.
  • 11. Televize v životě současného člověka. Pozitiva a negativa.
  • 12. Shrnutí a opakování probrané látky.
Literatura
    doporučená literatura
  • JANEK, Adam a Julija MAMONOVA. Učebnice současné ruštiny : vhodné i pro samouky. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2011, 410 s. ISBN 9788025128596. info
  • LASKAREVA, Je. P. Čistaja grammatika. Sankt-Peterburg: Zlatoust, 2006, 336 s. ISBN 5865473689. info
  • GLAZUNOVA, Ol‘ga Igorevna. Grammatika russkogo jazyka v upražnenijach i kommentarijach : morfologija. 3-e izd. Sankt-Peterburg: Zlatoust, 2005, 423 s. ISBN 5865472925. info
  • BARNET, Vladimír. Ruština pro pokročilé. 4. upr. vyd. Voznice: Leda, 2003, 384 s. ISBN 8073350130. info
  • GLAZUNOVA, Ol‘ga Igorevna. Davajte govorit' po-russki : učebnoje posobije po russkomu jazyku dlja inostrancev. 3-e izd. ispr. Moskva: Russkij jazyk, 2000, 336 s. ISBN 5200028272. info
Výukové metody
Seminář, dialogy, besedy a diskuse na probíraná témata, domácí úkoly, skupinové projekty v rámci probíraných okruhů, čtení a poslech ruských textů.
Metody hodnocení
a) Aktivní práce na hodinách.
b) Průběžné plnění domácích úkolů (esejů v ruštině).
c) Vypracování závěrečné eseje na zadané téma.
Vyučovací jazyk
Ruština
Navazující předměty
Informace učitele
Pro prezenční studium platí pravidelná docházka (povoleny jsou max. 2 absence).
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2019, jaro 2020, jaro 2021, jaro 2022, jaro 2023, jaro 2024.