RJ2BP_FCS2 Practical Courses of Phonetics II

Faculty of Education
Spring 2004
Extent and Intensity
0/1/0. 1 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
Mgr. Halina Cvrková, Ph.D. (seminar tutor)
Guaranteed by
doc. PhDr. Jarmila Krystýnková, CSc.
Department of Russian Language and Literature – Faculty of Education
Contact Person: Nataša Vrbová
Timetable of Seminar Groups
RJ2BP_FCS2/01: Tue 15:30–16:15 učebna 63, H. Cvrková
RJ2BP_FCS2/02: Thu 7:40–8:25 učebna 62, H. Cvrková
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
The capacity limit for the course is 55 student(s).
Current registration and enrolment status: enrolled: 0/55, only registered: 0/55, only registered with preference (fields directly associated with the programme): 0/55
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem semináře je procvičování ruské intonace pomocí krátkých textů, procvičování výslovnosti prostřednictvím jednotlivých hlásek a básní. Opakování transkripce. Intonační konstrukce (IK-1 - IK-7).
Syllabus (in Czech)
  • 1. IK-1.Oznamovací věta. 2. IK-2.Doplňovací otázka. 3. IK-3. Otázka zjišťovací. 4. Větný úsek a členění věty na úseky. 5. Intonace jednoúsekových a mnohoúsekových vět. 6. IK-4.Neúplná věta. Vyzyvavá odpověď. 7. IK-4. Vyjádření údívu. 8. IK-5. Intonační prostředky vyjádření stupně kvality a množství. 9. IK-6. Vyjádření pozitivního vztahu k předmětu. 10.IK-7. Vyjádření negativního vztahu k předmětu.
Literature
  • AVANĚSOV, R. I. Russkoje literaturnoje proiznošenije. Moskva: Prosveščenije, 1972. 47 s. A07401.
Language of instruction
Czech
Further Comments
The course is taught annually.
The course is also listed under the following terms Spring 2003, Spring 2005, Spring 2006, Spring 2007, Spring 2008, Spring 2009, Spring 2010, Spring 2011, Spring 2012, Spring 2013, Spring 2014, Spring 2015, Spring 2016, Spring 2017, Spring 2018, Spring 2019.
  • Enrolment Statistics (Spring 2004, recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/spring2004/RJ2BP_FCS2