RJ2MP_PJC1 Practical Courses of Russian I

Faculty of Education
Autumn 2007
Extent and Intensity
0/1/0. 1 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
doc. PhDr. Mgr. Simona Koryčánková, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
PaedDr. Renée Grenarová, Ph.D. et Ph.D.
Department of Russian Language and Literature – Faculty of Education
Contact Person: doc. PhDr. Mgr. Simona Koryčánková, Ph.D.
Timetable
Mon 17:05–17:50 učebna 35
Prerequisites (in Czech)
Znalost ruského jazyka na úrovni 3. ročníku.
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
The capacity limit for the course is 60 student(s).
Current registration and enrolment status: enrolled: 0/60, only registered: 0/60, only registered with preference (fields directly associated with the programme): 0/60
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives
The objective of the subject is to get the basic knowledge of the practical language exercises. The emphasis is placed on the improving of the communicative skills trough the dialog, monologue and discusses in the ambit of actual conversational topics.The practising of the oral and written communication, grammar and communicative skills are the base of the subject. The improving of the oral speech in the lexical and grammar aspect is the basic component. The student are simultaneously improving the listening and reading skills working with texts and actual periodicals.
Syllabus
  • Into the contentual part of the subject have been inserted these basic conversational topics: 1. School, school system in our country and in Russia. 2. High school education. Structure of study. 3. Art in the young mans life. 4. Music. 5. Theatre. 6. Opera. 7. Cinema.
Literature
  • GLAZUNOVA, O.I. Davajtě govoriť po-russki. Moskva: Russkij jazyk, 2000. 336 s. ISBN 5-200-02 827-2.
  • MRHAČOVÁ, Eva a kol. Praktická jazyková cvičení z ruského jazyka. Ostrava: Díl III. A. 1986-1989. R 802134.
  • Ruská aktuální periodika, Internet.
  • TALICKÁ, J. KORYČÁNKOVÁ, S. Russkaja reč. Scenarii neprinuždennogo obščenija. Díl I. Brno: MU, 1994, 1996.
  • NEKOLOVÁ, V. a kol. Ruština nejen pro samouky. Praha: Leda, 2002. 536 s. ISBN 80-85927-96-9.
  • ARŤUNOV, A.R. Česko-ruské ekvivalenty podle témat a situací. Moskva: 1988. 336 s. ISBN 5-200-002 82-6.
Assessment methods (in Czech)
Seminář. Docházka 80% (tolerují se 2 neúčasti). Písemný test. Pro získání zápočtu musí studenti v průběhu semestru úspěšně napsat alespoň dvě dílčí písemné práce. Pokud jednu z dílčích písemných prací nenapíší, mohou si ji opravit v nejbližším týdnu po oznámení výsledků práce v konzultačních hodinách vyučující. Po úspěšném napsání písemné části student ústně odpovídá tzv. četbu (ruská kniha - 300 s., knihu donese k nahlédnutí) a poslech (audio, video, DVD). Hodnotí se gramatická správnost, obsah a použitá slovní zásoba, správná výslovnost a intonační konstrukce. Studenti předloží slovníček, který bude obsahovat minimálně 30-50 nových slov.
Language of instruction
Russian
Further comments (probably available only in Czech)
The course is taught annually.
The course is also listed under the following terms Autumn 2004, Autumn 2005, Autumn 2006, Autumn 2008, Autumn 2009, Autumn 2010, Autumn 2011, Autumn 2012, Autumn 2013, Autumn 2014, Autumn 2015, Autumn 2016, Autumn 2017, Autumn 2018, Autumn 2019.
  • Enrolment Statistics (Autumn 2007, recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/autumn2007/RJ2MP_PJC1