RJ2MP_STS2 Seminář ze stylistiky 2

Pedagogická fakulta
jaro 2011
Rozsah
0/1/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
doc. PhDr. Mgr. Simona Koryčánková, Ph.D. (přednášející)
Garance
PaedDr. Renée Grenarová, Ph.D. et Ph.D.
Katedra ruského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Dagmar Kyselová
Předpoklady
Úspěšné zvládnutí a pochopení předmětu Stylistika 1.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 40 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/40, pouze zareg.: 0/40, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/40
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Úkolem dané disciplíny je rozšířit na základě praktického materiálu znalost teoretické části předmětu (Lexikologie a stylistika II). Cílem je seznámit studenty s praktickými aspekty slova, jeho fungováním v rámci jazykového systému, jeho rolí a základními funkcemi v různých jazykových rovinách.
Osnova
  • V rámci předmětu jsou podrobně rozebírány z praktického hlediska základní funkční styly. 1. Funkční styl publicistický. Aktuální změny a posuny stylu.
  • 2. Funkční styl hovorový.
  • 3. Funkční styl umělecký.
Literatura
  • VALGINA, N.S. Sovremennyj russkij jazyk. Šesté. Moskva: Logos, 2001. info
  • KOCHTEV, Nikolaj Nikolajevič a Ditmar El'jaševič ROZENTAL'. Populjarnaja stilistika russkogo jazyka. Moskva: Russkij jazyk, 1984. info
  • ROZENTAL', Ditmar El'jaševič. Praktičeskaja stilistika russkogo jazyka. Moskva: Vysšaja škola, 1987. info
  • GOLUB, I.B. Stilistika russkogo jazyka.Moskva: Ajris press, 2006. 443 s. ISBN 5-8112-1872-9.
  • SOKOLOVÁ, Jana a kol.: Leksika sovremennogo russkogo jazyka teoretičeskij i praktičeskij kurs. Nitra: Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre, 2003.282 s. ISBN 80-8050-600-0.
  • www.moodlinka.ped.muni.cz
  • BULDAKOVA, M. N. Sovremennyj russkij jazyk. Leksikologija. První. Iževsk: Izdatelstvo Udmurtskogo universiteta, 1997, 144 s. ISBN 5-7029-0261-0. info
  • TALICKAJA, Jelizaveta. Ruský jazyk : lexikologie. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 1992, 88 s. ISBN 8021004304. info
Výukové metody
Seminář. Docházka 80% (tolerují se 2 neúčasti). Pravidelné vypracovávní domácích úkolů. Podmínkou pro získání zápočtu je zodpovězení otázek v domácím úkolu e-learningu.
Metody hodnocení
V domácích úkolech se hodnotí věcná správnost, použití terminologie, gramatická, lexikální a fonetická správnost ruského jazyka.
Vyučovací jazyk
Ruština
Navazující předměty
Informace učitele
Je nutné, aby studenti doma pravidelně vypracovávali zadané úkoly, protože právě ty jsou podmínkou pro kvalitní průběh semináře.
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2009, jaro 2010, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019, jaro 2020.