RJ2MP_VPx3 Teaching practice 3

Faculty of Education
Autumn 2007
Extent and Intensity
0/0/0. 3 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
PaedDr. Renée Grenarová, Ph.D. et Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
PaedDr. Renée Grenarová, Ph.D. et Ph.D.
Department of Russian Language and Literature – Faculty of Education
Contact Person: Nataša Vrbová
Prerequisites
RJ2MP_VPx1
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
The capacity limit for the course is 60 student(s).
Current registration and enrolment status: enrolled: 0/60, only registered: 0/60, only registered with preference (fields directly associated with the programme): 0/60
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives
Four weeks long teaching practice is the final form of practical preparation of students. It has a complex character. Besides the concentration on the teaching itself, the student has a possibility to be acquainted with the complex professional activities in basic schools.
Syllabus
  • Students spend in schools minimum 6 hours a day. They take part in listening, perform their own teaching in both major and minor subjects (in total minimum of 30 lessons). They keep their pedagogical diary with recordings of their activities in the practice (inspection, library work, computer room, staff meetings, etc.).
Literature
  • BĚLOHRADSKÁ, J. a kol. Praktická příprava studentů učitelství. Liberec : TU, 2002. ISBN 80-7083-574-5.
  • FILOVÁ, H. a kol. Budoucí učitelé na souvislé praxi. Brno : Paido, 1999. ISBN 80-85931-73-7.
  • MRHAČ, J. a kol. Pedagogika V - řízení výchovy a vzdělávání. Ostrava : PdF Ostravské univerzity, 1998. ISBN 80-7042-115-00.
  • NELEŠOVSKÁ, A., SVOBODOVÁ, J. Pedagogická praxe. Olomouc : Univerzita Palackého, 2000. ISBN 80-244-0171-1.
  • PODLAHOVÁ, L. Pedagogická praxe. Olomouc : Univerzita Palackého, 1998. ISBN 80-7067-793-7.
Assessment methods (in Czech)
K zápočtu předloží studenti pedagogický deník, který bude obsahovat kromě výše uvedených informací: 1. Formulář na náslechy a výstupy, kde student stručně vyplní požadované údaje a dá na závěr praxe podepsat cvičnému učiteli. 2. Hodnocení cvičného učitele. 3. Dva metodické listy na problematiku týkající se řečových dovedností (poslech a čtení s porozuměním, mluvený a psaný projev) s vlastními poznámkami o průběhu ve výuce. 4. Podrobná závěrečná zpráva o průběhu celé pedagogické praxe v ruském jazyce (forma je ponechána na studentech, rozsah nejméně 1 normostrana, tj. 1800 znaků).
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course is taught annually.
The course is also listed under the following terms Autumn 2005, Autumn 2006, Autumn 2008, Autumn 2009, Autumn 2010, Autumn 2011, Autumn 2012, Autumn 2013.
  • Enrolment Statistics (Autumn 2007, recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/autumn2007/RJ2MP_VPx3