RJ5_PJC6 Practical Courses of Russian VI

Faculty of Education
Spring 2005
Extent and Intensity
0/3/0. 4 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
doc. PhDr. Mgr. Simona Koryčánková, Ph.D. (seminar tutor)
Guaranteed by
doc. PhDr. Jarmila Krystýnková, CSc.
Department of Russian Language and Literature – Faculty of Education
Contact Person: Nataša Vrbová
Timetable
Tue 12:50–14:30 učebna 62, Tue 16:20–17:05 učebna 62
Prerequisites (in Czech)
RJ5_PJC5 Practical courses of Russian
Studenti musí ukončit předmět RJ5_PJC5 zápočtem písemným (písemná práce) a ústním (četba a poslech video(audio) kazet).
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
The capacity limit for the course is 30 student(s).
Current registration and enrolment status: enrolled: 0/30, only registered: 0/30, only registered with preference (fields directly associated with the programme): 0/30
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives
Hlavní důraz předmětu je kladen na zvládnutí základních komunikativních dovedností na základě dialogu, besed a diskusí v rámci konverzačních témat. Zásadní složkou předmětu je zdokonalování ústního projevu po stránce fonetické, lexikální i gramatické. Studenti souběžně rozvíjejí své dovednosti poslechu a čtení při práci s texty a aktuálními periodiky. Písemný projev je pravidelně procvičován a kontrolován na řadě dílčích písemných prací. Předmět je ukončen písemnou a ústní zkouškou, která prověří dosaženou jazykovou úroveň. Součástí zkoušky je kontrola četby a audio(video) nahrávek.
Syllabus (in Czech)
  • Do obsahové části předmětu byla zařazena základní konverzační témata: 1. Umění v životě člověka. 2. Lidové užité umění. 3. Malířství. 4. Malířské styly v Rusku a u nás. 5. Architektura. 6. Specifické rysy ruské architektury.
Literature
  • PUCHLJAKOVÁ, Helena. Ruské konverzační texty a cvičení. Praha: UK, 1971. 251 s. ISBN 1111-4217.
  • GLAZUNOVA, O. I. Davajtě govorit po-russki. Moskva: Russkij jazyk, 2000. 336 s. ISBN 5-200-02 827-2.
  • MRHAČOVÁ, Eva a kol. Praktická jazyková cvičení z ruského jazyka. Ostrava: Díly II. A,B, 1986-1989. R 802134.
  • MATVEJEVA, V. M. Posobije po razvitiju navykov ustnoj reči dlja inostrancev izučajuščich russkij jazyk. Leningrad: Leningradskij universitet, 1972. 343 s. ISBN 36-1972-29.
  • ARŤUNOV, A. R. Česko-ruské ekvivalenty podle témat a situací. Moskva: 1988. 336 s. ISBN 5-200-002 82-6.
Assessment methods (in Czech)
Seminář. Studenti ukončí předmět písemnou a ústní zkouškou. Studenti v průběhu semestru napíší tři písemné práce. Alespoň dvě z nich musí být napsány, tj. mít minimální hodnocení E. Jinak student nebude připuštěn k písemné zkoušce. Po úspěšném napsání písemné části zkoušky může student absolvovat část ústní. Součástí ústní zkoušky je povídání v ruském jazyce o zadaném tématu, kontrola intonace a správné výslovnosti, kontrola četby a poslechu audio(video) kazety.
Language of instruction
Russian
Further comments (probably available only in Czech)
The course can also be completed outside the examination period.
The course is taught annually.
The course is also listed under the following terms Spring 2002, Spring 2003, Spring 2004, Spring 2006, Spring 2007.
  • Enrolment Statistics (Spring 2005, recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/spring2005/RJ5_PJC6